معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در زمینه ساختمان‌های ناپایدار از نظر سازه‌ای فرصتی به شهرداری‌های شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر داده‌ایم که ساختمان‌های گروه «ج» و «د» را ارزیابی کنند،

خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: بعد از حادثه متروپل تاکید ویژه‌ای بر ساختمان‌هایی شد که از نظر سازه‌ای ناپایدار هستند.

او افزود:  امیدوارم به زودی نتیجه به ما اعلام و در سایت وزارت کشور بارگذاری شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: ساختمان‌های ناایمن در چند گروه تقسیم‌بندی می‌شوند که بخشی در برابر حریق ناایمن هستند.

خدایی با اشاره به اینکه تشخیص ساختمان‌های ناپایدار از نظر سازه‌ای کار ساده‌ای نیست بیان کرد: برای این کار فرایند‌هایی تعریف شده که در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر استان، ساختمان‌های گروه «ج» و «د» در حال ارزیابی است.

او با بیان این که امیدواریم ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق را زودتر اعلام کنند تصریح کرد: آمار ۱۵۰ ساختمان ناایمن که آتش‌نشانی اعلام کرده قطعی و مورد قبول ماست که باید به سرعت نقص ایمنی آن‌ها رفع شود. الزاما همه ساختمان‌های ناایمن این تعداد نیستند. قرار شده بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود، زیرا ساختمان‌های گروه «ج» و «د» یعنی ساختمان‌های ۲۰۰۰ متر یا بیش از ۶ طبقه وسیع‌تر هستند. ما ۳۰ هزار ساختمان گروه «ج» و «د» در مشهد داریم که همه یک بار به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته‌اند. این ساختمان‌ها باید ارزیابی دقیق‌تری شوند که زمان می‌برد، اما حتما همزمان با این که مرحله به مرحله شناسایی و معرفی می‌شوند، وارد مرحله مواجهه اجرایی خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار