در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم به روزرسانی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در پایتخت/ تهیه تابلو‌ها بر عهده شهرداری است

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: اگر تابلو‌های هدایت مسیر به اندازه کافی باشد، راننده مسیریابی درستی انجام می‌دهد.

سرهنگ مصطفی زینی وند رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تابلو‌های هدایت مسیر راهنمایی رانندگی در سطح شهر تهران اظهار کرد: تهیه، نصب و جانمایی تابلو‌ها بر عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: یک سری معابر جدیدا احداث شده که نیازمند تابلو‌های راهنمایی و رانندگی است و تابلو‌هایی هم که قبلا در بزرگراه‌ها بوده نیازمند تغییر و توسعه است و باید تابلو‌ها به روزرسانی شود.

سرهنگ زینی وند اضافه کرد: اگر در یک معبر یا بزرگراه نقص تابلویی وجود دارد قطعا به شهرداری تهران اعلام می‌شود تا در دستور کار قرار دهند اولویت اصلی ما تابلوهای هدایت مسیر به ویزه تابلو‌ها در معابر بزرگراهی است، زیرا هنگام شب این تابلو‌ها نقش ویژه‌ای در کاهش تصادفات دارند.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران یادآور شد: تابلو‌های هدایت مسیر در تصمیم گیری به موقع رانندگان هم نقش فراوانی دارند یعنی اگر تعداد تابلوها به اندازه کافی باشد، راننده مسیریابی درستی انجام می‌دهد و از انجام دنده عقب‌ها کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد:  متاسفانه بدلیل عدم دقت به این موضوع مهم در زمان کاشت درختان و سایر پوشش‌های گیاهی در حاشیه و یا میانه معابر همواره شاهد هستیم که برخی از این تابلو‌ها بواسطه محصور شدن در پشت شاخ و برگ درختان کارکرد خود را از دست می‌دهند و رانندگان بخصوص رانندگان نا آشنا به مسیر برای مسیریابی درست با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۳ دی ۱۴۰۱
نصف شونم با شاخ و برگ مخفی شده تا جریمه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
امیدوارم اسامی راه ها هم ارزشی بشود و نام دزدها و لیبرال های وطن فروش از بزرگراه ها و خیابان ها حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۳ دی ۱۴۰۱
در کشور اروپایی که من بودم مشاهده کردم تمام گذرگاهها حتی کوچه ها و پس کوچه ها همگی علائم داشتن لذا راننده در تقاطع میدانست که حق تقدم با کدام وسیله نقلیه است و چکار باید بکند ،مورد دیگر در نشان دادن مقصدی در بزرگراه این نشان درست بعد ار معبری مربوطه که باید تغییر مسیر دهد نصب شده اند و راننده فکر میکند که برای رفتن به اون مقصد مربوطه معبر بعدی است و مسیر خود را ادامه میدهد و بعدا متوجه میشود که معبر مربوطه را گذرانده و خیلی ها در بزرگراه دنده عقب میگیرن تا دوباره به معبر مربوطه دسترسی پیدا کنندخواهشا اینگونه تابلوها را درست کنید(یعنی نشان را قبل از معبر قرار دهید).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۳ دی ۱۴۰۱
سلام.مردم در تامین معاش خود مانده اند،با این گرانی و دلالی که دو شرکت خودروساز داخلی انحصاری راه انداختند و پراید هفت تومنی رو رساندند به دویست،ایا میتوان ماشین خرید،باید واردات میلیونی خودروی باکیفیت ارزان و بدون تعرفه گمرکی برای همه مردم ایران ازاد شود تا این انحصار و احتکار شکسته شود.
آخرین اخبار