رضایی کوچی گفت: بانک ها در حوزه ساخت مسکن همراهی لازم را نداشته اند و باید در این خصوص جریمه شوند.

آقای محمد رضا رضایی کوچی گفت: در  یک ماه گذشته که  وزیر راه وشهرسازی کار خود را آغاز کردند و با گزارشی که ارائه دادند اراده این وزارتخانه در حوزه مسکن و در اجرای قانون خوب بوده و برنامه روشنی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن داده اند.

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، به  لحاظ کمیت و کیفیت  وزارت خانه راه وشهرسازی در مسیر درستی قرار گرفته است، به طوریکه  مجلس و دولت اراده قوی برای اجرای یک میلیون واحدمسکونی را دارد که مکانیزم آن باید بررسی  شود.

او می گوید: خوشبختانه با مشوق های که در بافت فرسوده  ارائه شده و شرایط بهتری از لحاظ زیر ساختی و روساختی وجود دارد،  اجرای این طرح در این محدوده ها بسیار خوب بوده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه بانک ها تاکنون همراهی خوبی نداشته اند و علی رغم آنکه اعلام شده بود در صورت عدم پرداخت تسهیلات جریمه شوند، اما وزارت اقتصاد به وظیفه خود در این بخش عمل نکرده و ما شکایت خود را در این حوزه به قوه قضائیه کرده ایم. هرچند امیدوار هستیم با تغییر رئیس کل بانک مرکزی همکاری و نظارت ها بر بانک ها توسط این بخش بیشتر شده و شاهد تامین منابع مالی پروژه ها در این بخش باشیم.

او گفت: در حوزه ساخت مسکن زمین مهیاست و در محدوده شهرها و زمین های که الحاقاتی وجود داشته است، مشکلی از این لحاظ نداریم و اطمینان می دهیم که اجرای طرح نهضت ملی مسکن وساخت یک میلیون واحد مسکونی امکان پذیر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار