وزیر راه وشهرسازی گفت: فرآیند واگذاری مسکن از یک ماه آینده در قالب مسکن ملی و مسکن مهر آغاز خواهد شد.

 آقای مهرداد بذرپاش گفت: امروز گزارشی از آخرین اجرای عمل تولید به مسکن در بخش مالی، تامین زمین و عملیات ساخت تقدیم اعضای کمیسیون و رئیس کمیسیون شد تاکنون ۲۴ هزار هکتار زمین برای  ساخت  یک میلیون مسکن زمین آماده کردیم و در روش‌های مختلف این اراضی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

او با بیان اینکه در قالب ۶ سیاست موضوع مسکن را دنبال کرده ایم، گفت: در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر  همراه زمین تسهیلات ارائه می‌شود و هم اکنون در ۳۰۰ شهر  این موضوع آغاز شده و  به مرور شهر‌های جدید اضافه می‌شود. سیاست قطعی ما آن است که  تا یک سال آینده ۵۰۰ هزار از این محل زمین همراه با تسهیلات به متقاضیان تحویل داده شود.

او می‌گوید: عقب ماندگی جدی در حوزه بانکی داشته ایم به طوریکه بسیاری از بانک‌ها به جز بانک مسکن عملکرد خوبی نداشتند و اکنون با ۴ بانک توافقات خوبی حاصل شده که امیدوار هستیم نقش آن‌ها در این بخش برجسته‌تر شود.

بذرپاش می گوید:درحوزه طرح‌های بافت‌های فرسوده با مکانیزم تشویقی در حوزه شهرسازی توانسته ایم پیشرفت خوبی داشته باشیم و با توجه به آنکه به شهرداری این مکانیزم تشویقی ابلاغ شده  وبه صورت کلی با  کاهش پروانه مواجه بودیم، اما در بافت فرسوده با پیشرفت ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی روبرو هستیم و این سیاست و مکانیزم تشویقی جواب داده است و شاهد رونق ساخت وساز در این حوزه هستیم.

او گفت: با اجرای این طرح هم تولید مسکن محقق شده و هم مشکلات زیربنایی و روبنایی که در شهر‌های جدید با آن مواجه بودیم کمتر خواهد شد و از اعضای کمیسیون عمران مجلس هم در خواست کرده ایم که  مکانیزم نظارتی خود در قانون جهش تولید مسکن را افزایش دهند.

 وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه برنامه تحویل زمین‌ها آغاز شده است، گفت: بسیاری از پروژه‌های اقدام ملی مسکن هم آماده شده و از یک ماه آینده فرآیند‌های واگذاری را آغاز خواهیم کرد، بخشی از واحد‌ها مربوط به پروژه‌های مسکن مهر سابق بوده که چند سال است متقاضیان آن‌ها معطل مانده اند و پیشرفت این پروژه از صفر تا ۹۲ درصد بوده  و از طریق صندوق ملی مسکن با منابعی که سازمان برنامه تجهیز می‌کند سرعت ساخت و اجرای این پروژه‌ها افزایش یافته است.

او گفت:  اولویت هم با واحد‌های مسکن مهری است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و متقاضیان آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۲ سال معطل مانده اند در اولویت واگذاری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۲ دی ۱۴۰۱
مالیات خانه های اجرایی کن، تا اجاره بیاد پایین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ دی ۱۴۰۱
خونه های حیاطدار بساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۲ دی ۱۴۰۱
هزاران واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند ، در استان تهران نیمه کاره رها شدند و هیچ خبری نیست!!!

البته طرح مسکن مهر آقای احمدی نژاد طرح خیلی خوبی بود و خیلی ها صاحب خانه شدند اما اجرای این طرح خراب کردند
آخرین اخبار