آیت الله دری نجف آبادی و مخلص الائمه آغاز سال جدید میلادی را به مسیحیان تبریک گفتند.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و مخلص الائمه استاندار مرکزی با صدور پیامی مشترک میلاد حضرت مسیح و آغاز سال جدید میلادی را به شرح زیر تبریک گفتند.

به مناسبت سالروز تولد مبارک حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی، مراتب تبریکات صمیمانه خویش را به حضور یکایک اعضای جامعه مسیحیان کشور عزیزمان و استان مرکزی اعلام و از پیشگاه خدای مهربان در سال جدید برای همه شما عزیزان، آرزوی سلامتی، موفقیت و شادکامی می‌نماییم.

امید است رهبران ادیان الهی در سراسر جهان با تکیه بر اشتراکات دینی به وظیفه خویش که همانا پیام‌آوری صلح، نوع دوستی، اتحاد و عدالت است عمل نمایند و جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری را به ارمغان آورند.

در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ خانوار اقلیت مذهبی مسیحیت در سطح شهرستان اراک زندگی می‌کنند که در مجموع تعداد آن‌ها به حدود ۱۲۰ نفر می‌رسد و اقلیت‌های مسیحی در سایر شهرستان‌های استان مرکزی یا حضور ندارند یا خیلی اندک هستند.

کلیسای مسروپ اراک متعلق به مسیحی‌های گریگوری است و به جز این مکان، کلیسای دیگری در اراک وجود دارد که متعلق به مسیحی‌های کاتولیک است.

یک کلیسا نیز در شهرستان ساوه در روستای چناقچی اولیاء و یک کلیسا نیز در شهرستان شازند در روستای کلاوه قرار دارد که برخی از آیین‌ها و آداب و رسوم مسیحیان نیز در این کلیسا‌ها برگزار می‌شود.

در آیات آسمانی قرآن مجید از حضرت عیسی به نیکی یاد شده و از حضرت مریم به عنوان یکی از چهار زن بزرگ تاریخ یاد شده است و همزیستی کاملا مسالمت آمیز و در عین حال مطلوب مذاهب مختلف در ایران حاکی از پذیرش متقابل شهروندان نسبت به یکدیگر و صلح طلبی آنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.