رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: طبق برنامه ۵ ساله باید سالی ۱۰ درصد نوسازی صورت بگیرد و در شهر قم این میزان کم‌تر از نیم درصد بوده است و هرسال نیز کاهش پیدا کرده است.

روح‌الله امراللهی در جلسه کمیسیون ماده ۵ که در سالن جلسات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد،عنوان کرد: ضوابط متعدد در طرح تفصیلی گذشته با طرح جدید درباره بافت فرسوده مشکلاتی را به همراه دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم  با اشاره به اینکه این تعدد ضوابط تخلفات ساخت‌وساز را افزایش داده است،بیان کرد: طبق برنامه ۵ ساله باید سالی ۱۰ درصد نوسازی صورت بگیرد و در شهر قم این میزان کم‌تر از نیم درصد بوده است و هرسال نیز کاهش پیدا کرده است.

امراللهی با بیان اینکه در قم در حوزه بافت فرسوده تقریباً تغییری شاهد نیستیم، تصریح کرد: البته تغییرات ایمنی خارج از تغییرات کلی محاسبه خواهد شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این بافت در حال حاضر کاربردی غیر از کالبد درست شهری دارد،عنوان کرد: باید مشوقات خوبی برای رونق این محدوده در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۱۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ساخت شهرهای اقماری در اطراف قم مخصوصا ویلایی یک راهکار خوب و به نوعی رهایی از آلودگیهای شهری و تراکم بیش از حد هم میباشد
آخرین اخبار