مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت:داشتن بصیرت موجب می‌شود در فضای غبارآلود خط اصلی حرکت و مسیر انقلابی را پیدا کرده و گمراه نشویم.

 سلیمی در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس که به منظور تکریم و معارفه بخشداران بخش مرکزی و اسلامیه برگزار شده بود، گفت: در جریان فتنه‌های اخیر در کشور دشمن سعی کرد با هدف قرار دادن الگو‌های امنیتی، رسانه‌ای، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی یک جنگ تمام عیار علیه ایران به نمایش گذارد.

او افزود: شبه‌افکنی‌های متعدد در این فتنه‌ها به گونه‌ای بود که تشخیص راست و دروغ برای مردم ممکن نبود و از همه عواملی که می‌توانستند به‌کار بگیرند، استفاده کردند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات از این فتنه‌ها، جهاد تبیین است گفت: داشتن بصیرت موجب می‌شود در فضای غبارآلود خط اصلی حرکت و مسیر انقلابی را پیدا کرده و گمراه نشویم.

او  بیان کرد: بخشداران در خط مقدم ارتباط با مردم هستند و وظیفه آن‌ها ارتقای سیاست‌های دولت در سطح بخش و احصا مشکلات و پیگیری برای حل این مشکلات است.

سلیمی اظهار کرد: بخشداران باید طوری عمل کنند تا مردم بازخورد همه تصمیمات را به خوبی احساس کنند و با پیشنهادات و راهکار‌ها به بهبود خدمات رسانی به مردم کمک کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در فرهنگ دینی ما این مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمات‌رسانی است و نگاه مدیران ما نیز باید همین گونه باشد.

او ادامه داد: توجه و خدمت‌رسانی به مردم و حضور بین مردم که بیش از گذشته در این دولت مورد تاکید است، باید مورد توجه ویژه بخشداران نیز قرار گیرد.

سلیمی افزود: منابع و امکانات دولت محدود است و باید مدیران بین نیاز‌ها و منابع محدود توازن برقرار کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: ممکن است مشکلات در کوتاه‌ترین زمان برطرف نشود که همین موضوع باید توسط مدیران ما برای مردم روشن و علت‌ها بازگو شود.

او تصریح کرد: مدیر باید با حضور میدانی موجب افزایش سرمایه‌های اجتماعی و امیدآفرینی بین مردم شود.

سلیمی اظهار کرد: بحث مشورت و انتقادپذیری و نیز شکل‌گیری اتاق فکر و بهره‌گیری از ظرفیت مردم برای توسعه بخش و شهر باید استفاده شود که همین امر موجب توسعه پایدار خواهد شد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه عمل به وعده‌ها بسیار مهم است گفت: اگر صادقانه با مردم صحبت شود و جایی که امکان انجام کاری فراهم نیست به مردم گفته شود و از دادن وعده وعید‌های غیرممکن که موجبات دلسردی مردم را فراهم می‌کند، خودداری کنند.

او افزود: بهترین توسعه، توسعه مبتنی بر شرایط اقلیمی است که می‌تواند توسعه پایدار در منطقه را به دنبال داشته باشد.

فرماندار شهرستان فردوس نیز در این جلسه گفت: وقتی ویژگی‌های مدیریتی حاج قاسم را بررسی می‌کنیم، مبنا و تفکر زیبای انقلاب را در ذهن ترسیم می‌کند.

 روشن افزود: اگر مدیری در دولت انقلابی قرار است خدمت کند باید حواسش به فتنه‌ها باشد، چرا که در دوران آخرالزمان با فتنه‌های متعددی روبه‌رو هستیم.

او بیان کرد: در فتنه‌ها نباید دچار تزلزل شویم و تصمیمی که می‌گیریم و حرفی که می‌زنیم، اقدامی موثر داشته باشیم.

فرماندار شهرستان فردوس گفت: باید نگاه ما همتراز با سردار سلیمانی باشد و مدیران روحیه انقلابی، مردمی بودن، اقدام به موقع، دقیق بودن در جلسات و نیز سادگی و به دور بودن از تحولات که از ویژگی‌های شاخص سردار سلیمانی است را در دستور کار قرار دهند.

روشن با بیان اینکه در حوزه روستا مسائل و مشکلات فراوانی داریم، افزود: کار‌های بزرگی در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده و غالب روستا‌ها از همه خدمات بهره‌مند شده‌اند که باید از این زیرساخت‌ها در راستای تولید و حضور جمعیت در روستا‌ها بهره بگیریم.

فرماندار شهرستان فردوس افزود: باید موضوع ده‌گردشی و مصوبات این دهگردشی‌ها با جدیت دنبال شود.

او تاکید کرد: در حوزه روستا‌ها باید مسایل فرهنگی و اجتماعی با ارتباط‌گیری با روحانیت و حوزه‌های فرهنگی شهرستان پیگیری شود.

روشن با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که باید دنبال شود، بحث تحول است افزود: رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم خوب است، اما باید نگاه ما، نگاه تحول باشد و این موضوع حتما توسط بخشداران دنبال شود.

امام جمعه فردوس نیز در این جلسه خطاب به بخشداران جدید گفت: مستحضر باشید که شما نماینده آحاد جمعیت خود هستند، بنابراین باید از حق و حقوق این افراد دفاع کنند که لازمه آن دانستن این حق و حقوق است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری افزود: بخشداران باید با حضور میدانی در روستا‌ها و بین مردم از مسائل و مشکلات موجود اطلاع پیدا کنند تا بتوانند هر چه بهتر در احقاق حقوق مردم گام بردارند.

او خطاب به مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از آسیب‌های مدیریت در شهرستان‌ها، اختیارات کم مدیران است.

امام جمعه فردوس افزود: متاسفانه سیاست تفویضی در شهرستان‌ها خیلی کم اجرا می‌شود که ضعف در سیستم مدیریتی است.

امام جمعه اسلامیه نیز در این جلسه بیان کرد: وقتی در فضای جهاد تبیین الگویی مانند حضرت زهرا (س) داریم معنا ندارد مدیر ما در ارتقای سطح حکومت ولایی ناامید باشد.

حجت الاسلام عرب با تاکید بر اینکه وظیفه مدیران ما تبیین است افزود: باید واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کرد، چرا که مردم در حال حاضر در حال بمباران اطلاعاتی هستند.

او گفت: بهترین مردم را داریم و باید بر اساس آنچه در توان داریم، به مردم خدمت کنیم و نباید مقید دستور و ضابطه بود و تعلل کرد.

در این جلسه نبی‌اله طاهری، بخشدار سابق بخش مرکزی فردوس به عنوان بخشدار اسلامیه معرفی شد، مظاهری‌فر، بخشدار سابق اسلامیه تودیع و میرجلیلی به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی فردوس معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.