فرماندار گچساران گفت: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ واحد در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شده است.

 روانبخش دیهیمی خوب گفت: با تصویب هیئت دولت در سال ۹۴ بافت فرسوده دوگنبدان با عنوان منطقه نمونه اجرای طرح در کشور برای بازسازی انتخاب شد.

او افزود: در مرحله نخست ۳ هزار واحد از ۶ هزار واحد برای بازسازی شناسایی شد.

فرماندار گچساران گفت: تاکنون برای ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مجوز نوسازی صادر شد که تاکنون هزار و ۸۰۰ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

دیهیمی خوب بیان کرد: تورم و افزایش قیمت‌ها روند بازسازی را متوقف کرده است.

رییس بنیاد مسکن شهرستان گچساران گفت: هم اکنون ۵۰۰ میلیون ریال تهسیلات کم بهره و ۲۱۰ میلیون ریال هم بلاعوض به متقاضیان برداخت می شود.

راغپر با بیان اینکه این میزان تسهیلات کافی نیست افزود: تلاش می کنیم تسهیلات را به سقف ۲ میلیارد ریال برسانیم.

راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: ۹ طرح باز آفرینی شهری شامل احداث پارک، آسفالت معابر، خانه بهداشت و کتابخانه در محلات بافت فرسوده دوگنبدان احداث شده است.

قشقایی شهردار دوگنبدان نیز گفت: برای تملک برخی واحد‌ها برای بازگشایی معابر از مهمترین مشکلات است که نیازمند اعتبار است.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: ارائه بسته تشویقی برای ترغیب مالکان به نوسازی واحد‌های مسکونی فرسوده، از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های شهری است.

سید علی باب الحوائجی افزود: متقاضیان می‌توانند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم ساخت در این بسته‌های تشویقی استفاده کنند.

باب الحوائجی بسته تشویقی مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران را اقدامی موثر برای احیای بافت‌های فرسوده شهری اعلام کرد و ادامه داد: تا حد امکان تلاش خواهد شد بسته‌های تشویق در اختیار مردم گذاشته شود و هیچ بن بستی برای احیای یک واحد بافت فرسوده وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.