رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان، تعداد متقاضیان پشت نوبت فرزندخواندگی در این شهرستان را ۸۵ زوج اعلام کرد.

دلشاد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان با بیان اینکه خدمات ارائه‌شده به جامعه هدف بهزیستی بیشتر جنبه عمومی داشته و از دوران طفولیت تا سالخوردگی افراد را شامل می‌شود، اظهار کرد: سازمان بهزیستی ازجمله نهاد‌های حمایتی خدماتی است که فعالیت گسترده آن از خردسالی تا پایان زندگی فرد را شامل می‌شود و در این راستا، خدمات بسیار گسترده و متنوعی نیز ارائه خواهد شد.

وی اهم اقدامات حوزه پیشگیری شهرستان را در ۹ ماهه امسال شامل غربالگری دو هزار و ۵۰۰ کودک در طرح تنبلی چشم، غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان به تعداد یک هزار و ۳۷۵ نوزاد، آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها برای یک هزار نفر سالمند برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سمنان ادامه داد: افراد دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال در حوزه بهبودیافتگان را ۳۱ نفر، طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط کاری (کیان) ۲۰۰ نفر در چهار محیط کاری، تعداد بیماران سرپایی درمان اعتیاد ۲۹۹ نفر، بیماران اقامتی درمان اعتیاد ۹۷ نفر، تعداد بیماران مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶، ۱۷۱ نفر، معتادان تحت درمان بی‌بضاعت در طرح مدیریت مورد ۱۳۰ نفر و افراد بهره‌مند از یاری‌برگ صادرشده درمان اعتیاد را ۴۰ نفر ذکر کرد.

دلشاد با اشاره به ارائه خدمات در راستای اهداف بهزیستی و رفع مشکلات جامعه هدف، نحوه پذیرش، بازدیدها، گزارش مددکاری، تشکیل پرونده و... عملکرد ۹ ماهه مراکز روزانه را ارائه خدمات در راستای خرید خدمت (ثبت و ارائه نامه به مراکز درمانی) ۲۰ نفر، بازدید خانواده‌های فرزندپذیر برای اخذ و نگهداری فرزند ۸۰ خانوار و ارائه گزارش مددکاری و اسناد مالی جهت بهره‌مندی مددجویان از خدمات درمانی اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.