رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: رمز ماندگاری تعلیم وتربیت در عصر توسعه یافتگی توجه به کیفیت بخشی معلم است.

طالب محمدی در حاشیه بازدید از برگزاری دوره معلمان با مهارت‌های چندگانه ویژه آموزگاران مدارس با نیاز‌های ویژه استان که درسالن جلسات شهدای فرهنگی اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تخصصی‌ترین بخش در آموزش وپرورش، تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با برشمردن معلمی بعنوان مقدس وحرفه‌ترین شغل عالم گفت:هیچ نهادی همچون آموزش وپرورش از مبانی دینی، علمی و تجربی متقن ومحکم برخوردار نیست.

او عنوان کرد: هراندازه معلمانی فعال و پویا‌تر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحت‌تر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطه‌ی آموزش وپرورش وتربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه آموزش وپرورش به عنوان یک صنعت در دنیا رشد کرده وبه مرحله توسعه یافتگی رسیده است، تصریح کرد: در عصر توسعه یافتگی رمز ماندگاری تعلیم وتربیت توجه به معلم است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: تربیت معلم را می‌توان از جمله حساسترین و مهم‌ترین مؤلفه‌های نظام‌های تعلیم و تربیت دانست؛ چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظام‌های آموزشی، منوط به توانمندی‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وکار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.

 او با تأکید بر دو اصل مهم تولید علم وتز نیم عمر اطلاعات، افزود: معلم کارش تعلیم و تربیت است و باید به طور مداوم دانش خود را بروز کند.

محمدی ادامه داد: حرفه ای‌ترین عنصر آموزش وپرورش معلم است که باید سه ویژگی دانش لازم، تجربه کافی و روش مناسب را در برخورد، تأمین و برآورده کردن نیاز‌های ویژه دانش آموزان دارا باشد.

او با اشاره به اینکه امروزه سازمان‌هایی پیشرو محسوب می‌شوند که به امر توسعه وآموزش منابع انسانی تأکید واهتمام دارند ودر فعالیت‌های آموزشی به دو اصل اثربخشی وکارآیی آموزش توجه دارند، تصریح کرد: آموزش یکی از صنعت‌های اصلی رشد و نیاز اصلی معلمان بویژه در عصر فناوری اطلاعات وارتباطات می‌باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: نفوذ تعلیم وتربیت معاصر با همراهی فن آوری‌های مفید را می‌توان ابزاری نیرومند برای ارتقاء کیفیت و کارایی آموزش دانست که باعث تغییر در شیوه سنتی آموزش شده وبه معلمان در بهبود فرآیند آموزش ویادگیری کمک می‌کند.

او گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه معلمان مبتنی بر مهارت‌های چندگانه، آموزش معلمانی است که توانایی، تخصص و مهارت لازم را برای آموزش گروه‌های مختلف داشته باشند و با راهکار‌های علمی آموزش به این دانش آموزان آشنایی یابند.

گفتنس است؛ دوره معلمان با مهارت‌های چندگانه با شرکت ۸۰ نفر از آموزگاران مدارس با نیاز‌های ویژه استان از تاریخ ۵ آذر تا ۸ دی به مدت ۱۲۰ ساعت (۳۰ ساعت حضوری و ۹۰ ساعت مجازی) برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.