مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۲ درصدی مصرف گاز در استان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

ریحان بهادر مصرف گاز در ۲ روز اخیر در کهگیلویه و بویراحمد را ۶۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: مصرف گاز در چند روز اخیر در استان، نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه به منظور صرفه جویی بیشتر در مصرف گاز، برنامه‌ها و طرح‌های کاهش مصرف در دست اجرا است، افزود: اجرای طرح مدیریت کنترلی و پایش سازمان‌ها، نهاد‌ها، ادارات و همچنین اجرای طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مصارف خانگی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

به گفته بهادر؛ پایش ادارات برای خاموش کردن وسایل گازسوز و موتورخانه‌ها بعد از اتمام وقت اداری، بخشودگی بهای مصرف برای مشترکان خانگی که مصرف بهینه دارند و جریمه پرمصرف‌ها اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد رعایت الگوی مصرف گاز در فصل سرد را ضروری دانست و ادامه داد: مهم‌ترین اولویت شرکت گاز استان تامین گاز مصارف خانگی است تا مردم به ویژه ساکنان مناطق سردسیر با مشکل مواجه نشوند.

این مقام مسئول به طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف گاز اشاره و اضافه کرد: شهرستان‌های بویراحمد، دنا، مارگون و لوداب که در پله‌های اول و دوم مناطق سردسیری هستند، اگر الگوی مصرف یعنی ۳۵۰ متر مکعب را رعایت کنند هزینه مصرف آن‌ها رایگان است.

بهادر می‌گوید: پر مصرف‌های استان از ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد، هزینه مصرف آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او از مردم خواست با پوشیدن لباس گرم و مسدود کردن دریچه‌های کولر، مقاوم سازی لوله‌های بخاری و استفاده از پرده‌های مناسب در منزل، باعث کاهش مصرف گاز شوند.

برچسب ها: مصرف گاز ، تولید گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.