مدیر امور اراضی فارس با بیان اینکه فارس دارای یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است گفت: تاکنون ۳۰ درصد ازآن یعنی حدود ۳۰۰ هزار هکتارسنددار شده است.

یزدی گفت: حدنگاری و سنددار نشدن اراضی کشاورزی، بهره برداران و کشاورزان فارس را با مشکلاتی، چون اختلافات مالکیتی و تداخلات اراضی ملی روبرو کرده است.

مدیر امور اراضی استان با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی فارس است و در زمان حاضر فقط نزدیک به ۳۰ درصد آن یعنی حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی سنددار شده اند به مزایای صدور سند اراضی کشاورزی از قبیل: هویت بخشیدن به اراضی و رفع اختلافات مالکیتی، افزایش ارزش زمین و همچنین استفاده بهره برداران از تسهیلات و دریافت کود، سم و نهاده‌های کشاورزی اشاره کرد.

او گفت: تصورات اشتباه برخی از کشاورزان از اینکه سنددار شدن اراضی باعث قطع شدن یارانه‌های آن‌ها می‌شود موجب شده آن‌ها برای طرح کاداستر و حدنگاری و مستند سازی اراضی اقدام نکنند.

هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس هم، بابیان اینکه همه زمینه‌ها برای سنددار کردن اراضی کشاورزی فراهم شده است گفت: همه بهره برداران می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت ملک که همان قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی است نسبت به حدنگاری و نقشه برداری زمین کشاورزی اقدام کنند.

هاشمی گفت: طبق سیاست‌های ابلاغیه هم سازمان ثبت اسناد و هم سند تحول قضایی قوه قضائیه حتی اراضی خرد و پراکنده هم می‌توانند سند مجزا و ۶ دانگ دریافت کنند.

او در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۱۲۴ هزار سند مالکیت صادر شده و مساحت اراضی که در حوزه منتج به صدور سند مالکیت شده ۲۰۴ هزار هکتار است.

هاشمی، همچنین گفت: این هویت بخشی به اراضی و سنددار کردن آنهاباعث می‌شود علاوه بر افزایش ارزش زمین و بهره مندی کشاورزان از تسهیلات و خدمات از حجم ورود پرونده‌های دعاوی به مراکز قضایی استان کاسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار