رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: برای رفع تداخلات قوانین موازی بر روی اراضی کشور به طور مشخص برنامه ریزی شده و اعتبارات این طرح به صورت ملی تامین می‌شود.

صفدر نیازی در حاشیه نشست بررسی مسائل حوزه امور اراضی  استان فارس گفت: تعداد پلاک‌های رفع تداخلات برای هر شهرستان مشخص می‌شود و به هر میزان که نیاز استان باشد اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

نیازی گفت: سازمان امور اراضی مجری قریب به ۱۰۰ قانون در کشور است، ما دو وظیفه بزرگ در کشور داریم؛ وظیفه اول حفظ اراضی کشاورزی از تغییر کاربری‌های غیر مجاز است و صدور مجوز‌های تغییر کاربری برای سرمایه گذاری‌های کشور در حوزه تولیدات و صنایع و هر تغییر کاربری که نیاز باشد.

به گفته رئیس سازمان امور اراضی کشور وظیفه مهم دیگری که بر عهده ماست در حوزه ساماندهی صدور اسناد کشاورزی است که به شدت پیگیری می‌شود و از طرف وزیر جهاد کشاورزی دستور داده شده که این موضوع ظرف دو سال درکل کشور در تمامی پلاک‌هایی که دارند انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: مبارزه با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفین بر اساس قوانینی که وجود دارد دنبال می‌شود.

این مقام مسئول گفت: موضوع بررسی روند رفع تداخلات اراضی یکی از اهداف سفر به استان فارس بوده است و بررسی صدور سند اراضی کشاورزی نیر یکی دیگر از اهداف ما در این ماموریت است که با حضور همکاران ثبت و اداره کل منابع طبیعی بررسی لازم انجام و تاکیدات مورد نیاز می‌شود تا موانع رفع شود.

او گفت: استان فارس بخش اعظمی از تولیدات بخش کشاورزی را در بر دارد، که در حوزه حفظ کاربری کشاورزی بحث‌های مفصلی بود، اجرای احکام معوقه‌ای که در این استان است که دستگاه نظارتی هم تاکید دارند که این قوانین و احکام پس از تامین اعتبار و  هماهنگی‌هایی لازم در این سفر پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار