دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران و معرفی خود به‌عنوان کادر درمان و بیمارستان به بهانه تهیه دارو و دریافت وجه به شهروندان هشدار داد.

 بر اساس دریافت گزارش‌هایی از سوی همراهان برخی از بیماران مبنی بر کلاهبرداری از آنان تحت عنوان واریز وجه و تهیه دارو، اخیرا تعدادی از بیماران که در بخش‌های ویژه بستری می‌شدند از سوی افرادی که خود را به عنوان پزشک معالج، رئیس یا پرسنل بیمارستان معرفی کردند، مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در خصوص نحوه دسترسی این افراد به شماره‌های تماس بیماران، امکان دارد که کلاهبردار خودش یکی از همراهان بیمار بوده و با توجه به اینکه در بیمارستان حضور داشته اطلاعات تماس و مشخصات فردی بیمار را دریافت و از طریق تماس تلفنی اقدام به کلاهبرداری کرده است.

گفتنی است؛ طبق اعلام حراست دانشگاه، تا کنون ۲ نفر با این شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند که به ترتیب در اولین مورد به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال و دومین مورد به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده است که خوشبختانه با توجه به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی که به دستور دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بیمارستان‌های سطح استان انجام شده است، از مورد کلاهبرداری قرارگرفتن ۱۰ بیمار دیگر پیشگیری شد.

به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ وجه به تماس‌های تلفن‌های شخصی که خود را پزشک معالج بیمار یا یکی از کارکنان دانشگاه معرفی می‌کنند اهمیت ندهند تا قربانی کلاهبرداری نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.