شهردار اردبیل از اجرای ۱۳ طرح بازآفرینی شهری در محلات هدف و کم‌برخوردار خبر داد.

محمود صفری گفت: برای اجرای این طرح‌ها از سوی شرکت بازآفرینی شهری ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که کافی نبوده و نیاز است اعتبار لازم برای این طرح‌ها تامین شود.

شهردار اردبیل می گوید: یکی از اولویت‌های دولت ایمن‌سازی و نوسازی ساختمان‌های فرسوده شهری و اجرای طرح‌های مشترک مابین شهرداری و اداره‌کل راه‌وشهرسازی در محلات هدف بازآفرینی است که مطابق این اولویت‌ها، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته او، باتوجه به اینکه یک سوم جمعیت شهری اردبیل در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، سکونت‌گاه‌هایی با بافت‌های تاریخی، بافت ناکارآمد و بافت ناسازگار شهری ساکن هستند ضروری است مبالغ اختصاصی از سوی شرکت بازآفرینی شهری افزایش یابد چرا که بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند اعتبار ویژه است.

صفری گفت: احداث پارک ۶ هکتاری در محله میراشرف و پازل‌چینی معابر تپه میراشرف، سرای محله گلمغان، مرکز جامع سلامت، احداث یک باب ساختمان کلانتری و خانه سلامت، آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری محلات ایران‌آباد، گلمغان و بهشت‌زهرا از جمله طرح‌های بازآفرینی شهری در اردبیل است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه شرکت بازآفرینی شهری در سال‌های گذشته برای ساماندهی اطراف رودخانه بالیخلوچای اردبیل ۳۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است می گوید: از محل درآمدهای شهرداری اردبیل هم ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و بهسازی این رودخانه هزینه شده است.

او گفت: تملک املاک واقع در شهیدگاه بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، تملک و بازگشایی و بهسازی معابر اصلی گلمغان، اصلاح مسیر دسترسی به محله عدالت‌آباد و بهسازی و برق‌رسانی به این محله از دیگر اقدامات شهرداری اردبیل است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.