معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: طرح شهید سلیمانی از ابتدای امسال باهدف ایجاد و بهینه‌سازی فضا‌های ورزشی در مدارس مناطق کم‌تر برخوردار باقوت انجام شد که در پیشبرد طرح موفق به کسب رتبه‌ی چهارم کشوری شدیم.

علی یزدی با اشاره به اهمیت کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیت‌بدنی گفت: برای کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی، تأمین تجهیزات ورزشی، توسعه زیرساخت‌ها و توانمندسازی معلمان تلاش‌های زیادی صورت گرفته که اجرای پروژه‌ی ملی شهید سلیمانی از اقدامات مهم در این راستا بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: این پروژه از ابتدای امسال باهدف ایجاد، بهسازی و بهینه‌سازی و تبدیل به احسن نمودن فضا‌های ورزشی و ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی در سطح کشور کلید خورد که اجرای این طرح در استان قم با ایجاد و بهینه‌سازی ۴۸ فضای ورزشی آغاز شد.

یزدی بابیان اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح عنوان کرد: با توجه به اعتبارات پیش‌بینی‌شده و عقد تفاهم‌نامه با وزارت متبوع ایجاد و بهسازی ده باب سالن سقف بلند، ۱۸ قطعه زمین چمن مصنوعی، دو قطعه زمین فوتبال ساحلی و ۱۸ باب کلاس درس تربیت‌بدنی در استان قم در دستور کار قرار گرفت.

به گفته‌ی یزدی در حال حاضر باگذشت ۹ ماه از ابتدای سال ۱۴۰۱ استان قم با ایجاد یک باب سالن ورزشی سقف بلند ۱۶ قطعه زمین چمن مصنوعی، دو قطعه زمین فوتبال ساحلی و ۱۸ باب کلاس درس تربیت‌بدنی ازنظر پیشبرد و اجرای طرح شهید سلیمانی، موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شد.

یزدی عملکرد استان را در اجرای پروژه‌های ورزشی بسیار مطلوب قلمداد کرد و افزود: مشارکت و همکاری تمامی بخش‌های مربوطه اعم از معاونت پشتیبانی و کارشناسی تربیت‌بدنی و مدیریت آموزشگاه‌های مجری طرح در سطح کلیه نواحی و شهرستان‌ها نقش مؤثری در عملکرد بهتر این طرح داشتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تاکنون مقدار ۱۷ هزار متر به سرانه ورزشی استان اضافه‌شده که این فضا‌های ورزشی مورداستفاده و بهره‌مندی ۲۲ هزار نفر دانش‌آموز قرارگرفته است.

یزدی طرح شهید سلیمانی را از پروژه‌های مشارکت محور خواند و گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده با وزارت متبوع و سازمان نوسازی مدارس برنامه‌های خوبی در راستای جذب و مشارکت خیرین و ایجاد سالن‌های سقف بلند و تکمیل و به بهره‌برداری رساندن سایر پروژه‌ها نیز در دست اقدام قرار گرفت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم فلسفه اجرای پروژه‌های ورزشی طرح مذکور را ایجاد فضا‌های ورزشی در مناطق کم برخوردار و مدارس مقطع ابتدایی دانست و یادآور شد: احداث کلاس درس تربیت‌بدنی در آموزشگاه پسرانه المهدی همچنین افتتاحیه زمین چمن هنرستان فنی ثامن‌الائمه که در اندازه استاندارد ۶۰۰ متر ایجادشده نیز هم‌راستا با اهداف این طرح توصیف‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار