رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بر لزوم بررسی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی در استان تاکید کرد.

مجید دهقانی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، آسیب‌های اجتماعی را موضوعی فوق‌العاده مهمی دانست که نتیجه توسعه صنعتی و معدنی استان و فرآیند‌های آن است.

او با بیان اینکه توسعه صنعتی و معدنی، آسیب‌ها و چالش‌های متعددی به همراه دارد، اظهار داشت: ضروری است تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود چرا که با مدیریت صحیح کمترین آسیب به جامعه متحمل خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مهاجرت را ماحصل توسعه فعالیت‌های داخل استان عنوان کرد که تشدید کننده آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بوده است.

دهقانی‌زاده افزود: نمی‌توان همه این آسیب‌ها را متوجه توسعه کرد، اما بخشی از این موضوع متوجه مهاجران است که کار را برای مجموعه مدیریتی داخل استان سخت و سنگین کرده است.

به گفته دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، حل این مشکل به تنهایی از عهده اداره کل بهزیستی استان یزد برنمی‌آید که بخواهد همه این‌ها را مدیریت کند.

دهقانی‌زاده تصریح کرد: در قالب قوانین و مقررات موجود در این زمینه، تفاهم‌نامه‌ای بر اساس شرح وظایف قانونی هریک از دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با همکاری اداره کل بهزیستی استان یزد و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تنظیم شده است.

جعفر رحمانی شمسی معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این نشست به تشریح مجموعه اقدامات این سازمان در خصوص تهیه و تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه پرداخت و گفت: پس از بررسی مسایل و پیشنهادات، ۱۰۷ حکم در ۱۸ محور انرژی، آمایش سرزمین، معدن، آب، صندوق‌های بازنشستگی، گردشگری، فناوری و نوآوری، نظام اداری، کشاورزی، آموزش و پرورش و آموزش عالی، کسب و کار، نظام بانکی، آسیب‌های اجتماعی، بهره‌وری، ترانزیت و دیپلماسی اقتصادی، فرهنگ، تفویض اختیار و تمرکززدایی و نظام درآمد هزینه استانی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

تشریح توزیع اعتبارات سهم استانی ۱۵% حقوق دولتی معادن و ۱ % جبران خسارت ناشی از فعالیت‌های صنعتی و معدنی و سیمای آسیب‌های اجتماعی استان از دیگر دستورکار‌های این نشست بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست نیز تفاهم نامه‌ای میان اداره کل بهزیستی و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به امضاء رسید تا در قالب این تفاهم نامه به مسایل این حوزه رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.