رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید با عملکرد مثبت و اصلاح رویه به جامعه امید تزریق کرد.

حجت الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شرایط فعلی باید همدلی، همبستگی و ولایت پذیری با صدای رسا به گوش کاسبان و منافقان برسد.

او افزود: تاریخ، روسیاهی جبران ناپذیری برای بی بصیرتی اهل مدینه و دلخون کردن و تمرد از دستورات ذوات مقدسه به نمایش گذاشته که دلیل عمده آن اجتهاد در برابر نص است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد  ادامه داد: آن‌ها حرف صریح و واضح و بدون واسطه نظر امام را می‌شنیدند، اما با پیشفرض‌های ذهنی خود تفسیر و با چند اصطلاح علمی توجیه می‌کردند.

منصوریان بیان کرد: همچنین با آغاز اختلافات، ذی نفعان، صورت مسأله را پاک می‌کردند و به جای اجماع بر رفع موانع سر راه حاکم الهی و فدا شدن و از خودگذشتگی برای اجرای دستورات الهی و اصلاح رویه مخالفان، متاسفانه با آن‌ها مجتمع و همفکر می‌شدند و بر حاکم فشار را می‌آوردند و گاهی نیز در دام مکر و کینه آن‌ها تا برکناری و عزل و حتی سکوت در شکافتن فرق مبارک آن‌ها پیش می‌رفتند.

او تصریح کرد: تکلیف ما نسبت به فرمایشات مالک اشتر زمان و استان ما و منصوب از طرف علی زمان کاملا روشن است و نباید کار به جایی برسد که بگویند ما را با اهل مدینه کاری نیست.

اعتراض اعضای شورا به نطق رئیس کمیسیون فرهنگی

پس از پایان نطق رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تعدادی از اعضای شورا به این نطق اعتراض و آن را توهین آمیز خواندند.

مجید طهوریان عسکری از اعضای شورای شهر مشهد گفت: در جلسه‌ای نیز که شورای شهر به عملکرد شهردار انتقاد داشتند، منتقدان به اهل جمل تمثیل شدند.

او افزود: امروز نیز اعضای شورا در صحن علنی به اهل مدینه تمثیل و رفتارشان با اهل مدینه قیاس شد که این ادبیات درست نیست و قرار نیست دعوای درون خانوادگی را پشت تریبون بکشانیم و رفتار همکاران را به اهل مدینه تشبیه کنیم.

ایمان فرهمندی یکی دیگر از اعضای شورای شهر مشهد نیز گفت: رئیس جلسه موظف است احترام و جایگاه شورا را حفظ کند.

او افزود: وقتی از تریبون رسمی شورا اتهاماتی به اعضای شورا وارد می‌شود باید رئیس جلسه از ادامه سخنرانی جلوگیری کند.

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: در جلسه امروز جسارت از حد قابل تصور عبور کرد و دوستانی به جای پذیرش مسئولیت اشتباه خود، بقیه را زیر سوال بردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.