عضو هیات رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: خبرنگاری جزو مشاغل سخت است و اعطای امتیاز حمل و نقل رایگان به این قشر کمترین اقدامی است که انجام می‌دهیم.

در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد طرح برخورداری خبرنگاران مشهد از حمل و نقل عمومی بررسی و مصوب شد.

فاطمه سلیمی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد و طراح این طرح گفت: حوزه رسانه و فرهنگ مظلوم واقع شده و صد‌ها نفر برای این حوزه اظهارنظر می‌کنند.

او افزود: چرا باید در حوزه فرهنگ و رسانه و مسائل حمایتی از این قشر هر فردی اظهار نظر کند؟ خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است و اعطای این امتیاز به این قشر کمترین اقدامی است که انجام می‌دهیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: باید از اقدامات فرهنگی و حمایتی از این قشر دفاع کرد.

باید تبعات حقوقی تصمیمات شورای شهر مشهد را کارشناسی کرد

سید هاشم دائمی رئیس کمیسیون حقوقی مشهد که از مخالفان این طرح بود، گفت: تصمیمات شورای شهر باید کارشناسی شده باشد تا بتوانیم در آینده در خصوص تبعات حقوقی آن‌ها پاسخگو باشیم.

او افزود: پس از مصوب شدن این طرح، اگر سایر اقشار نظیر پرستاران و کارگران نیز برای استفاده از حمل و نقل عمومی رایگان تقاضا داشته باشند، آیا شورا می‌تواند پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی مشهد ادامه داد: خبرنگاران باید خود را هم‌تراز جامعه قرار دهن، لذا دادن امتیاز حمل و نقل عمومی به این قشر با این موضوع همخوانی ندارد.

پایش و شناسایی خبرنگاران موافق و مخالف نظام اسلامی

حجت الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخی در لباس خبرنگاری از این حرفه سوء استفاده می‌کنند، باید خبرنگاران موافق نظام برای این امتیاز پایش شوند.

او افزود: در این خصوص خبرنگاران صادق از گروهی که از وضعیت فعلی جامعه سو استفاده می‌کنند، جدا شوند.

در ادامه طرح حمل و نقل رایگان برای خبرنگاران مصوب شد که طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، به منظور ایجاد رفاه برای خبرنگاران و تسهیل در رفت و آمد و استفاده از ارایه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری شامل اتوبوس و قطارشهری، برای هر فرد، ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور کند.

طبق این مصوبه سفر‌های رایگان اختصاص یافته برای خبرنگاران در هر ماه، قابلیت ذخیره و انتقال به ماه‌های دیگر را ندارد و در صورت استفاده افراد غیرمشمول از تسهیلات این مصوبه، در نوبت اول برای مدت ۶ ماه و در نوبت دوم، اعطاء تسهیلات بصورت دایمی لغو خواهد شد.

همچنین شهرداری مکلف است، با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، خانه مطبوعات خراسان و بسیج رسانه نسبت به تهیه ساز و کار شناسایی خبرنگاران اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار