هند موشک‌های بالستیک در مرز چین و پاکستان مستقر می‌کند

وزارت دفاع هند از استقرار موشک‌های بالستیک «پرالی» در مرز‌های چین و پاکستان خبر داد.

در پی تنش‌های مرزی هند با چین و پاکستان، وزارت دفاع هند اعلام کرد که ۱۲۰ موشک بالستیک «پرالی» در امتداد مرز‌های این دوکشور مستقر خواهد کرد.

موشک‌های بالستیک پرالی که رهگیری آن‌ها با استفاده از سامانه‌های موشکی دشوار است، می‌توانند اهدافی را از فاصله ۱۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتری هدف قرار دهند.

ارتش چین و پاکستان هنوز نسبت به این اقدام هند واکنشی نشان نداده‌اند.

این در حالی است که وزارت دفاع هند ماه گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک میان برد آگنی-۳ (Agni-۳) را از یک مرکز آزمایشی واقع در جزیره عبدالکلام در شرق هند انجام داده است.

آگنی-۳ یک موشک بالستیک میان برد ساخت هند با برد عملیاتی تا ۵ هزار کیلومتر (۳ هزار و ۱۰۰ مایل) است. موشک‌هایی از این نوع در سال ۲۰۱۱ به خدمت ارتش هند در آمدند و از آن زمان تاکنون بیش از ده‌ها آزمایش انجام شده است.

ارتش هند چندی پیش اعلام کرد که سربازان هندی و چینی در درگیری در بخش تاوانگ در ایالت آروناچال پرادش هند در روز ۹ دسامبر زخمی شدند که اولین حادثه مشابه پس از درگیری مرگبار بین این دو همسایه در ژوئن ۲۰۲۰ بود.

آروناچال پرادش در منتهی الیه شرقی هند قرار دارد و با چین مرز مشترک دارد.

ارتش هند اعلام کرد: «هر دو طرف فوراً از منطقه خارج شدند» و افزود که این حادثه توسط فرمانده آن در منطقه پیگیری شد و با همتای چینی خود جلسه‌ای برگزار کرد تا در مورد این موضوع گفتگو کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار