در پی درگیری مرزی نظامیان هند و چین چند نفر زخمی شدند.

سربازان هند و چین در درگیری چند روز پیش دچار جراحت شدند.

به گزارش رویترز، ارتش هند روز دوشنبه اعلام کرد که سربازان هندی و چینی در درگیری در بخش تاوانگ در ایالت آروناچال پرادش هند در روز ۹ دسامبر (روز جمعه) زخمی شدند که اولین حادثه مشابه پس از درگیری مرگبار بین این دو همسایه در ژوئن ۲۰۲۰ بود. 

آروناچال پرادش در منتهی الیه شرقی هند قرار دارد و با چین مرز مشترک دارد.

ارتش گفت: «هر دو طرف فوراً از منطقه خارج شدند» و افزود که این حادثه توسط فرمانده آن در منطقه پیگیری شد و با همتای چینی خود جلسه‌ای برگزار کرد تا در مورد این موضوع گفتگو کنند.

مرز ۳۸۰۰ کیلومتری (۲۳۶۰ مایلی) نامشخص بین دو کشور آسیایی از زمان جنگ در سال ۱۹۶۲ تا حد زیادی صلح‌آمیز باقی مانده است، پیش از این که درگیری‌های دو سال پیش باعث کاهش روابط شود.

در ژوئن ۲۰۲۰، نیرو‌های هندی و چینی در یک نبرد تن به تن در دره گالوان لاداخ، در مجاورت فلات تبت تحت کنترل چین، شرکت کردند.

این حادثه منجر به کشته شدن ۲۰ سرباز هندی شد، در حالی که چین متحمل تعداد نامعلومی تلفات شد. دو طرف در سپتامبر سال جاری توافق کردند که از منطقه مورد مناقشه در امتداد مرز هیمالیا دور شوند.

برای مدت طولانی، سربازان در هر دو طرف به پروتکل‌های دیرینه پایبند بوده‌اند تا از استفاده از هرگونه سلاح گرم در امتداد مرز عملاً معروف به خط کنترل واقعی اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار