ارتش چین بار دیگر در نزدیکی جزیره تایوان رزمایش نظامی دریایی و هوایی برگزار کرد.

شی‌ای، سخنگوی بخش شرقی فرماندهی ساحلی ارتش آزادی بخش چین اعلام کرد که نیرو‌های مسلح چین روز یکشنبه رزمایش نظامی متنوعی را با همراهی بخش‌های مختلف در نزدیکی جزیره تایوان برگزار نموده اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، بر مبنای اظهاراتی که در صفحه رسمی بخش شرقی فرماندهی نظامی ارتش چین در شبکه اجتماعی WeChat منتشر شده است: منطقه شرقی فرماندهی نظامی ارتش آزادی بخش چین در تاریخ ۲۵ دسامبر رزمایش مشترکی را با بخش‌ها و نیرو‌های نظامی در دریا و هوا حول جزیره تایوان برگزار نمود.

او تاکید کرد که این رزمایش «پاسخ قاطع» چین به تشدید اقدامات تحریک آمیز آمریکا در مسئله تایوان می‌باشد. شی‌ای همچنین خاطر نشان کرد که نیرو‌های بخش شرقی فرماندهی نظامی ارتش آزادی بخش چین به اتخاذ اقدامات قاطع برای دفاع از تمامیت ارضی و حق حاکمیت دولتی چین ادامه خواهد داد.

پیشتر «جوزپ وو» وزیرخارجه تایوان، در مصاحبه اختصاصی با نشریه گاردین در تایپه، با اشاره به آنکه سال جاری پر از تمرینات و حملات نظامی چین در دریای جنوبی چین بوده، مدعی شد که پکن در تلاش است تا بهانه جدیدی برای این تمرینات پیدا کند.

گاردین نیز در این باره نوشت: با افزایش شمار جنگنده‌های چینی حاضر در منطقه دفاعی تایوان از ۳۸۰ عدد در سال ۲۰۲۰ به بالای هزار و ۵۰۰ عدد در حال حاضر، احتمال هر حادثه‌ای که منجر به افزایش تنش شود وجود دارد.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و بار‌ها به آمریکا و متحدانش برای حضور در آب‌های دریای جنوبی چین هشدار داده است، آمریکا هم به تازگی برنامه امنیتی ترانس آتلانتیک را ارائه کرده تا نسبت به هرگونه اقدام نظامی چین علیه تایوان واکنش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار