مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اعزام ۲۲ نفر از کادر بهداشت و درمان به عتبات عالیات در قالب طرح «زائران حرم حسینی» خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان، هفتمین دوره طرح «زائران حرم حسینی» از محل عواید موقوفات دارای درآمد مرتبط، در دی‌ماه جاری برگزار می‌شود و طی آن ۲۲ نفر از مشتاقان زیارت ائمه اطهار (ع)، به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

او گفت: طرح «زائران حرم حسینی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان و با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود.

موسوی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به پاس تکریم و تجلیل از زحمات بی‌دریغ کادر بهداشت و درمان که جهادگونه در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا فعالیت کرد‌ه‌اند، هفتمین دوره از اجرای طرح زائران حرم حسینی را به این عزیزان اختصاص داده است.

او گفت: این کاروان زیارتی در روز دوشنبه ۵ دی ماه از مقابل حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز حرکت و از طریق مرز مهران وارد کشور عراق خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به تقویت برنامه‌های فرهنگی در طول اجرای طرح و بیان توجه به اثرات معنوی زیارت در زندگی زائران، از حضور مستمر روحانی کاروان از مبدأ حرکت تا مقصد، اجرای مراسم بدرقه در بقاع متبرکه (چاووشی خوانی، اسپندگردانی و ...)، زیارت دسته‌جمعی، تجمع زائران در اماکن مقدسه و بهره‌مندی از موعظه وعاظ مطرح کشوری، توزیع بسته‌های فرهنگی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در طول برگزاری طرح خبر داد.

موسوی با اشاره به شناسایی افراد واجد شرایط با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و ادارات کل بهداشت و درمان گفت: از میان زائران تعداد ۱۶ نفر ازمحل موقوفات فارس و مابقی از استان هرمزگان می‌باشند که همگی در قالب یک کاروان از مبداء شیراز به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار