رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: ایمن سازی گود برج میلاد به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده است.

علی نصیری در یکصد و هفدهمین جلسه شورای  شهر تهران اظهار کرد: در این دوره سند ایمنی کالبدی در قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهیه شد و تمام شئون ایمنی در سطح شهر از جمله بافت ها، معابر، مترو، بزرگراه ها، ساختمان ها و دیگر بخش ها در این سند پیش بینی شد.

نصیری گفت: از بین گودهای پرخطر تحت مالکیت شهرداری، برای رفع خطر گود برج میلاد ستاد تشکیل شد و از محل اعتبارات در اختیار شخص شهردار، ایمن سازی این گود به پیشرفت ۴۶ درصدی رسیده و در حال ایمن سازی است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ۹ تفاهم نامه بین شهرداری با وزارت کشور منعقد شده است، یادآور شد: ۲۲ تیم در مناطق ۲۲ گانه حضور دارند و هر روز چند ساختمان را از تمام ابعاد ارزیابی اولیه می کنند که تا کنون ۵۲۲ ساختمان مهم و بلند مرتبه را بررسی کرده ایم.

وی تصریح کرد: در بحث خطر سیل، اقداماتی در حال انجام است به طوری که نقشه پهنه بندی سیل طی دو سال تکمیل می شود تا بدانیم که در پایین دست، چه مناطقی باید در هنگام سیل محل را تخلیه کنند. برنامه اختصاصی سیل تهران آغاز شده و امیدواریم امسال افتتاح شود.

نصیری با بیان اینکه پهنه بندی جدید تهران در حال بازنگری است، یادآور شد: قطب های پنج گانه امدادی و آمادی در حال ایجاد است تا اگر حادثه ای رخ داد به کمک مردم بشتابیم. تعداد پایگاه ها نیز باید با کمک شورا افزایش یابد. امسال ۱۰۲ پایگاه تحویل داده شد، دو پایگاه آماده سازی شده و تا پایان سال نیز به ۱۰۸ پایگاه خواهد رسید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با تأکید بر نظام شایسته گزینی مدیران در سازمان، یادآور شد: اکثریت مدیران این سازمان از نیروهای داخلی شهرداری و البته ذی صلاح هستند. برای اولین بار در تاریخ بلدیه در منطقه ۱۵ یک خانم به عنوان مدیر بحران انتخاب شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایمن سازی ، برج میلاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار