آموزش و پرورش ۱۰۱ هزار ملک شناسایی شده دارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه مدیریت جامع اردوگاه‌ها تهیه و تاکنون اطلاعات چهار اردوگاه کشوری در آن وارد شده است.

اصغر باقرزاده در گردهمایی رؤسای اردوگاه‌های دانش آموزی کشور که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر برگزار شد با بیان این که ضرورت دارد اردوگاه‌ها به موقعیت‌های یادگیری تبدیل شوند چرا که ظرفیت بالایی برای این مهم دارند گفت: در مواردی که افراد توانستند برنامه ویژه‌ای برای یادگیری تدارک ببینند، تاثیر بی بدیلی بر روی بچه‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: دانش آموزان علاقه فراوانی به یادگیری دارند و از سویی بسیار علاقه‌مند هستند تا در اردوگاه‌ها حاضر شده و در برنامه‌ها شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که باید زیرساخت‌هایی شامل برنامه‌ها و محتوا‌ها فراهم شود اظهار کرد: بهترین و مهم‌ترین گام، فعال سازی اردوگاه‌ها و دومین گام، تامین نیروی انسانی و مربیان ماهر و زبده است. سومین گام نیز ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی مسئولان اردوگاه هاست.

باقرزاده ادامه داد: مهم‌ترین رکن فعال سازی اردوگاه‌ها، مدیر اردوگاه است. عامل دیگر انگیزه‌سازی است. باید مدیران مدارس، اولیاء و مراکز مختلف، به برگزاری اردو‌ها علاقه‌مند باشند و درباره این امر باید همفکری شود.

وی انگیزه سازی برای جلب مشارکت اولیاء و دیگر نهاد‌ها را از دیگر موضوعات مهم برای فعال‌سازی اردوگاه‌ها برشمرد و با اشاره به لزوم تسهیل امور اردویی جهت انگیزه سازی برگزاری اردو‌ها گفت: همکاری و هماهنگی اردوگاه‌ها باهمدیگر و ایجاد یک شبکه منسجم مورد تاکید است. سکو یا سامانه مدیریت جامع اردوگاه‌ها تهیه شده که تاکنون اطلاعات چهار اردوگاه کشوری در آن وارد شده و دیگر مقدمات برای عملیاتی سازی این سامانه در حال انجام است.

باقرزاده افزود: وقتی مدیری می‌خواهد اردو برگزار کند باید به راحتی بهترین مربی را با بهترین شرایط مهیا کند، این سامانه کمک می‌کند اطلاعات برگزاری اردو‌ها به راحتی در اختیار قرار بگیرد. از ثبت نام دانش آموز تا انتخاب امکانات و منوی خدمات در این سامانه وجود دارد تا مرحله آمارگیری و گزارش گیری برای مدیران که طی چند روز آینده رسماً رونمایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع درجه بندی اردوگاه‌ها گفت: این کار اکنون شروع شده است. در حوزه مدیریت اردوگاه‌ها سعی داریم درآمد اردوگاه‌ها صرف آبادسازی خود اردوگاه‌ها شود. موضوع نیروی انسانی و تکمیل کادر نیروی انسانی، مشارکت و مولدسازی اردوگاه ها، طراحی و ارائه الگو‌های بازی‌ها و برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در اردوگاه‌ها در این گردهمایی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

باقرزاده افزود: اردوگاه‌های دانش آموزی کشور با برنامه تحولی که دیده شده باید میزبان میلیون‌ها دانش آموز در سال باشد.

منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان این که در نظام آموزشی ما اردو‌های دانش آموزی و مکان برگزاری اردو‌ها یعنی اردوگاه‌ها، بستر اجرای فعالیت‌های اردویی مبتنی بر نگاه تربیتی و تحولی به عنوان یک ضرورت مطرح هستند گفت: اردو‌ها با اهداف مختلفی برگزار می‌شوند؛ اردو‌های آموزش محور و تقویت روش‌های یاددهی- یادگیری در نظام آموزشی طرفدار زیادی دارند، اردوی کشف استعداد در حوزه‌های مختلف، اردو‌های کاربرد علوم در جهت کاربست آموزش‌های نظری، اردو‌های مهارتی و امداد نجات همچنین اردو‌های خانواده محور و ... از جمله اردو‌ها هستند.

وی افزود: چرا اولیا، مدیران مدارس، مربیان و دانش آموزان به دیده تردید به اردو‌ها نگاه می‌کنند؟ پژوهش‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد اگر فعالیتی مبتنی بر یک هدف و چارچوب مشخص تعریف شود، همچنان نقش اردو و فعالیت‌های اردویی و سپس اردوگاه‌ها می‌تواند یک نقش اثرگذار در حوزه تربیت و رشد کودکان و نوجوانان این مرزوبوم داشته باشد.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آموزش و پرورش ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ ملک شناسایی شده در سطح کشور دارد گفت: هزینه حق التحریر دفترخانه انتقال اسناد ۲۱.۵ میلیارد تومان شده است و ارزش منطقه‌ای آن‌ها ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است. این املاک سرمایه ملی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار