ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲ میلیاردو ۲۳ میلیون دلار کالا از گمرکات استان کرمانشاه صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش ۴ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۷ درصدی داشته است.

بختیار رحمانی پور عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و. عنوان نمود.

رحمانی پور افزود: از میزان فوق گمرک پرویزخان با صادرات ۶۵۱ میلیون و ۷۴۷ هزارو ۷۶۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۸۹ هزارو ۲۰ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: گمرک خسروی و سومار به ترتیب با صادرات ۶۲۱ میلیون و ۷۶۱ هزارو ۶۸۳ دلارکالا با وزن یک میلیون و ۵۹۸ هزارو ۵۵۰ تن و گمرک سومار با صادرات ۳۸۲ میلیون و ۹۱۲ هزارو ۶۴۵ دلار کالا به وزن ۹۵۵ هزارو ۷۴۹ تن در جایگاه بعدی قرار دارند.

بختیار رحمانی پور ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار نه ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد درنه ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۱ در مجموع ۴۹ میلیون و ۵۴ هزارو ۱۷۹ دلار کالا به وزن ۶ هزارو ۸۱۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۸ درصد و از حیث وزن ۶۲ درصد کاهش داشته است.

رحمانی پور عمده کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل زن، تجهیزات خط تولید و ... عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.