مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: برنامه‌ای هفتگی با عنوان مجله هنر فارس با محتوای معرفی رویدادها، شخصیت‌ها و بیان دغدغه‌ها هنرمندان و یاچالش‌های که مدیران مربوطه باید پاسخگو باشند تهیه و پخش می‌شود.

هنرمندان و مسئولان انجمن‌های ادبی و هنری بسیج هنرمندان فارس در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای فارس علاوه بر برشمردن ظرفیت‌های هنری و ادبی فارس به بیان دغدغه‌ها خود در بخش مختلف هنری و ارایه پیشنهادات خود در معرفی ظرفیت‌های این بخش در رادیو و تلویزیون فارس پرداختند.

تولید و پخش برنامه ثابت هنری برای فارسی زبانان، توجه به ادبیات و زبان فارسی در برنامه‌های رادیو و تلویزیون، تولید محتوا‌های رسانه‌ای با محوریت معرفی پیشکسوتان هنر و ادب و ضبط تاریخ شفاهی آنان، معرفی ظرفیت‌های غنی ادبی و فرهنگی از جمله معرفی میرزا احمد نی ریزی که از شخصیت‌های برجسته در قرآن نویسی و خط نسخ در ایران بوده است و هنر‌های آیینی مثل تعزیه که خاستگاه آن شیراز است همچنین معرفی هنر‌های مختلف از جمله کاشی هفت رنگ، خوشنویسی، مکتب شیراز، توجه و نظارت بیشتر گروه‌های هنری شرکت کننده در برنامه‌های رادیو و تلویزیون، تعادل و توازن در دعوت از هنرمندان و پیشکسوتان بخش‌های مختلف ادبی و هنری در رادیو و تلویزیون از دیگر خواسته‌ها و انتظارات هنرمندان در این دیدار بود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس هم در این دیدار با بیان اینکه در فارس در حوزه هنر و ادب و معرفی ظرفیت‌های برجسته موجود اجحاف شده، گفت: هنوز مکتب شیراز در بین مکاتب دیگر شناخته شده در ایران آنچنان که باید معرفی نشده است.

پهلوانیان با بیان اینکه ۹۵ درصد دغدغه‌ها و پیشنهادات مطرح شده در نشست قابل عملیاتی شدن است، گفت: درخصوص پوشش رسانه‌ای رویداد‌های هنری، و انتخاب هنرمندان کارشناس و متخصص و مورد تایید در برنامه‌های رادیو و تلویزیون در یک نظام سازی قابل عملیاتی هست و پی گیری می‌شود.

او گفت: نگاه به برنامه‌ها و محتوا‌های رسانه‌ای در حوزه هنر و ادب باید تخصصی باشد نه اینکه در قالب سایر برنامه‌ها هنری معرفی و یا نمایش داده شود.

مدیر کل صدا و سیما تولید مستند‌های فاخر در مورد هنر و هنرمندان فارس و شیراز را حرکتی نو در این بخش عنوان کرد و گفت: در کمتر از دو هفته قبل مکتب شیراز در ۲۶ قسمت به صورت یک مجموعه مستند مصوب شده که در مرحله تصویب در تهران است و به زودی تولید آن شروع می‌شود و مجموعه‌ای خواهد بود که مورد توجه شبکه‌های داخلی و برون مرزی قرار خواهد گرفت.

پهلوانیان، تولید مستند‌های پرتره از هنرمندان برجسته و پیشکسوت هنر و ادب را هم نیازمند برنامه ریزی و همت و تعامل و همکاری بین دستگاهی عنوان کرد که قابل محقق شدن است.

او گفت: طرحی با عنوان ادب پارسی به تهران پیشنهاد شده که صدا و سیمای مرکز فارس برای تولید آن اعلام آمادگی کرده که قرار است هم مباحث و محتوا‌های اموزشی و هم چالشی در حوزه ادبی را دربرخواهد داشت.

همچنین به پیشنهاد مدیر کل صدا و سیمای فارس مقرر شد، برنامه‌ای هفتگی با عنوان مجله هنر استان فارس با محتوای معرفی رویدادها، شخصیت‌ها و بیان دغدغه‌ها هنرمندان و یاچالش‌های که مدیران مربوطه باید پاسخگو باشند را در بر می‌گیرد.

میکائیلی رئیس بسیج هنرمندان فارس هم در این نشست گفت: بسیج هنرمندان فارس ۳۲ کانون، ۱۰ انجمن ادبی و هنری و ۵ هزار هنرمند عضو دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار