کارشناس هواشناسی گفت: از امروز با توجه به تشدید بارش‌ها هشدار سطح نارنجی برای مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور صادر شده است.

فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا روز شنبه صادر شده است که زمینه ساز بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، در دامنه، ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف، خواهد شد.

به گفته کارشناس هواشناسی این سامانه بارشی استان‌های ایلام و خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و غرب اصفهان،  جنوب همدان و جنوب کرمانشاه  را تحت تاثیر خود قرار  می‌دهد.

او می‌گوید: آبگرفتگی معابر عمومی، بارش سنگین برف به ویژه در نواحی سردسیر و گذرگاه‌های کوهستانی، کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، پدیده صاعقه در نقاط گرمسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، تاخیر و احتمال لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و افت فشار گاز از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

هموطنان پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان، مدیریت در مصرف انرژی را در دستور کارخود قرار دهند. 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
«"مسکین"» بر اثر پیری، مریضی یا نقص عضو اصلاً نمی‌تواند کار کند.
**تکریم یتیم** و **اطعام مسکین** باعث "افزایش رزق"، "آسانی زندگی" و "رحمت خدا" می‌شود.
فقیر کار می‌کند اما درآمدش از مخارجش کمتر است.
سوره فجر89/ آیات 16، 17، 18.
آخرین اخبار