سخنگوی دولت گفت: افزایش نرخ دلار و خودرو مقطعی است و کسانی که برای افزایش قیمت دلار تلاش می‌کنند تکلیف خود را با مردم و حاکمیت مشخص کردند.

علی بهادری‌جهرمی سه‌شنبه ۲۹ آذرماه در برنامه «بدون واسطه با دولت» در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: گروه‌های مختلف، برخی پیشرو و برخی پیرو هستند، کسی که بعد از جنگ جهانی خودش را بالا نشانده و دلارش را مبنا گذاشته و نهاد حقوق و سیاسی خود را مبنا قرار داده و اجازه نمی‌دهد کسی که مصرف کننده است، جای پیشرو را بگیرد.

او تصریح کرد: این تفکر تمام توان خود را پای کار می‌آورد تا ایران مصرف کننده و پاسبان آن در منطقه باشد و البته پس از ناامیدی در جنگ نظامی، مسیر را به سمت فشار اقتصادی عوض می‌کند تا سایر شئون زندگی زیرسوال برود. ۴۰ سال است با تمام قوا سعی می‌کند ما را با تحریم‌ها فلج کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: سیاست‌های مختلفی داشتیم. برخی اوقات فکر کردیم با تعامل می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم و برخی اوقات نپذیرفتیم؛  حرکت در ۱۰ سال گذشته رو به پاسخگویی بود، در نتیجه منجر به تورم ۶۰ درصدی، فوت روزانه ۷۰۰ نفر در کرونا و غیرحضوری بودن فعالیت دانشجویان بود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: با تغییر رویه، دولت شروع کرد یکی یکی دردهای حاصل شده را درمان کردن و در همین راستا رشد اقتصادی صفر درصد مهار شد تا به مسیر انقلاب بازگردد و نتیجه بازگشت به ریل انقلاب، تکرار حرکت تاریخی دشمن است. 

سخنگوی دولت ادامه داد: در همین راستا جلوگیری از نمایش دستاوردها در کنار دست گذاشتن روی نقاط ضعف را در نظر گرفتند.  ۵۰ سال پیش که از خدمات بهداشتی هندی و پاکستانی استفاده می‌کردیم و امروز دانشجویان این کشورها متقاضی تحصیل در کشور ما هستند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه امروز بسیاری رشد علمی کشور را در حوزه‌های نانو و فناوری   تحسین می‌کنند، گفت: این آمارها نباید دیده شود چراکه دشمن نمی‌خواهد اعتماد به نفس در جوانان و جامعه ایران احیاء شود.

او ادامه داد: در سه ماهی که سعی کردند تلخی حادثه ناگوار را با آتش لحظه‌ای تلخ کنند، طرح آبرسانی به سنندج بعد از ۱۱ سال تکمیل شد و آبرسانی به همدان بعد از ۱۷ سال در شرف افتتاح است همچنین به فناوری درمان سرطان خون با ژن درمانی رسیدیم و نیروگاه اتمی کارون افتتاح شد. از طرفی، ماهواره‌بر قائم آزمایش شد و موفق بود. خبر رشد خرید تضمینی گندم ۶۰ درصدی شد و ما به ۱۰ کشور صاحب بزرگترین تلسکوپ‌های جهانی ملحق شدیم که در کنار مشکلات دیده نشد.

سخنگوی دولت در رابطه با افزایش قیمت‌ها، بیان کرد: دشمن ما سعی کرد با ایجاد ناامنی رشد علمی را تعطیل کند و طبیعتا جلوی حل مشکلات و درمان دردها گرفته شد. دشمنان، فوت خانم امینی را برای آشوب آفرینی، بهانه کردند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: اعتراض را در ادوار مختلف داشتیم و پیش‌تر تجمعات اعتراضی مانند اعتراض معلمان و کارگران دیده می‌شد اما دشمن سعی کرد در این فقره مانع شود تا آشوب ایجاد کند.

او  با بیان اینکه دشمن وقتی دید بدنه مردم به آشوب‌ها نپیوستند، دوباره در مسیر اقتصادی قرار گرفت، گفت: دشمن با فشار بر نرخ ارز آن را افزایش داد تا قیمت طلا و خودرو نیز افزایش یابد. این تغییرات مقطعی و موقتی است و تلاش‌های دشمن با اقدامات پیشگیرانه و طراحی عملیات قرارگاه جنگی ناکام خواهد ماند.

سخنگوی دولت افزود: رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال تعطیل بود، تورم ۶۰ درصدی را در شهریور ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم، خلق نقدینگی ۴۴ درصد بود و دولت سیزدهم مثل دولتی نیست که قیمت دلار در هشت سال رکود بیش از ۱۰ برابری را بزند. افزایش مقطعی قیمت‌ها را نباید مبنای قضاوت قرار بدهیم. اگر بتوانیم خلق نقدینگی را مهار کنیم، تاثیرش به زودی قابل لمس است.

بهادری‌جهرمی در رابطه با اقدامات دولت، مطرح کرد: سربازان این کشور حداقل پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرند، حداقل حقوق از سه به شش میلیون رسید، در همین یک سال نرخ بیکاری از دو رقمی به یک رقمی رسیده، رشد اقتصادی شش ماهه در صنعت ۵.۱ بوده، در حوزه خودرو تعداد تولید در سال پایانی دولت قبل ۶۰۰ هزار خودرو بود اما امروز به بیش از دو برابر رسیده است.

او در رابطه با جراحی اقتصادی دولت، گفت: شیوه تخصیص یارانه در گذشته به صورتی بود که افراد هر چه بیشتر مصرف می‌کردند، یارانه بیشتری داشتند. امروز ۴۰۰ هزار تومانی که پرداخت می‌شود، قابل مقایسه با مقدار یارانه قبلی نبود.

سخنگوی دولت در پاسخ به شعار«بی‌شرف» برخی دانشجویان، گفت: بی‌شرف کسی است که ۱۷ هزار نفر در کشور را ترور می‌کند، کاپیتولاسیون تصویب می‌کند، به صدام لبخند می‌زند، از تحریم‌ها حمایت می‌کند، از حمله نظامی حمایت می‌کند و ۳۵ میلیارد دلار را برمی‌دارد و از کشور می‌رود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه کسی به‌خاطر سطل آشغال اعدام نشده است، پرسید: وحشیانه کشتن عجمیان‌ها و علی‌وردی‌ها را نمی‌خواهید ببینید؟ باید از آنها تشکر کرد؟ باید چشم‌هایمان را باز کنیم! می‌توانید تصور کنید عربستان ۲۵ میلیون دلار برای شبکه‌ای هزینه کند که واقعیت را منعکس کند؟

او در پاسخ به سوال یک دانشجو در رابطه با بازداشت «عرفان زارعی»  پس از صحبت با سخنگوی دولت در دانشگاه خواجه نصیر، مطرح کرد: این آقا دو ماه پس از گفت‌وگو با من و در جریان دیگری و در خارج از دانشگاه بازداشت شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بیماری اقتصادی ما طی چند سال مزمن بوده است، گفت: آیا مشکل اقتصاد، خودرو و تورم مشکل امروز ماست؟ متاسفانه مسیر دولت قبل تحریم اقتصادی را مانع نشد و حتی به تحریم‌ها ضریب داد و نتیجه این است که میانگین تورمی کشور طی پنج سال اخیر بیش از ۱۰۰ سال گذشته بوده و درمان آن زمان طولانی‌تری را می‌طلبد البته شاخص‌ها نشان می‌دهد در حال بهبود است.

بهادری‌جهرمی گفت: من کاروان امنیتی ندارم، یک روز هم تیم امنیتی نداشتم و زندگی را در زیلوها، سیاه‌چادرها و سفرهای جهادی آموختم.

او در پاسخ به سوالی درباره میزان درآمد و حقوق دریافتی از دولت  گفت: ۱۳ میلیون تومان از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان عضو هیات علمی دریافت می‌کنم و همین مقدار را هم از نهاد ریاست جمهوری حقوق می‌گیرم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نگران جان و امنیت مردم هستیم، مطرح کرد: سر کار کسانی که با عشق ویزا گرفتن فعالیت می‌کنند، نروید.

بهادری‌جهرمی در رابطه با فیلترینگ، گفت: زمان انتخابات اعلام کردیم که دولت برنامه‌ای برای فیلترینگ ندارد و الان هم پای حرفمان هستیم اما قواعد را زیر پای گذاشتند و کلیپ آموزش کوکتل مولوتف منتشر کردند. وقتی بستر اقدام علیه امنیت ملی در این پلت‌فرم‌ها مهیا شده حاکمیت مکلف است آن را مدیریت کند.

او با تاکید بر اینکه دولت برنامه برای فیلترینگ نداشته اما حوزه امنیتی ورود کرده است، ادامه داد: تامین امنیت جدا از حکمرانی فضای مجازی است. اگر شبکه ملی ارتباطات فعال شده بود امروز کسب‌وکار مردم زیرسوال نمی‌رفت، قبلا ۳۰ درصد رشد داشته اما امروز در یک سال و چهار ماه حدود ۳۰ درصد رشد داشته است و کسی که باعث‌ شده جلوی کسب و کار مردم گرفته شود باید پاسخگو باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت آمریکا گفته تحریم‌ها علیه ایران فلج کننده است، اظهار کرد: الان خودشان گفتند باید انقلابی در تحریم‌ها صورت گیرد.

بهادری  جهرمی با بیان اینکه مرجع ما در ارائه آمارها بانک مرکزی است، گفت: آمارها باید مستند و رسمی باشد، یک نفر از سوپرمارکت سر کوچه آمار می‌داد که خاطره خوبی از آن نداریم.

این برنامه درحالی به پایان رسید که دانشجویان هنگام خروج سخنگوی دولت او را احاطه کرده بودند و از او سوالاتی می پرسیدند و بهادری جهرمی هم هنگام خروج از سالن و در ازدحام جمعیت به سوالات آنان پاسخ داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
فقط تا پایان مقطع برسه، پوکیدیم و نابود شدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
حقوق کارمندان همیشه مقطوع است نه قیمتها !!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
راست می گه چون بیشتر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۳۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
با سلام، راه حل قیمت دلار، حذف ارز نیمائی، و تک نرخی شدن قیمت دلار است. وارد کننده باید ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
به خدا قسم تو این گرونی ازدواج و بچه دار شدن گناهه فقط عذاب دادن خودتونو خانوادتونه
Iran (Islamic Republic of)
یه دهه هفتادی
۱۱:۱۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
چی درست خوندم ازدواج منکه اصلا به ازدواج فکر نمیکنم ازدواج برا پولدارا و مرفهینه ما پایینیا خرج خودمونو دربیاریم کلامونو باید بندازیم بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
من که دیگه حوصله زندگی ندارم چه برسه به ازدواج و بچه دار شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
روحانی هم همین رو می گفت
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۷:۱۸ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ما که بچه هامون به خاطر کمبود ویتامین داره ناخن هاشون میوفته

نمیدونیم به کی باید بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ایشون راست میگن
مقطعی ایشون می‌تونه چند ساله باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ده ساله همین میگید ولی برعکس میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۵۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
کی بود گفت خداروشکر رییس جمهور نشدم که دلار بشه ۵تومن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
اونموقه خیلی وضع بهتر بود و میشد کارها رو زودتر سامان داد ولی بعد هشت سال جنگ روحانی ملعون خب زمان میبره تا اوضاع بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
با درآمد ۲۶ میلیونی وداشتن دوشغل دولتی نمی توان درد مردم را متوجه شد من فکرمی کردم دولت مردان حقوق ۴یا۵ میلیونی می گیرند مستأجر هستند وخودرو هم ندارند یعنی در دهک یک تا سه قرار دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
چه رویی دارید شماها اصلا میتونید در چشم مردم نگاه کنید و شرمسار نشید
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۷:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
همیشه مقطعی بوده مگه نمیدونستن آقایان بزرگ؟
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۵:۱۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
پس چرا سود سهام بانک ملت رو نمیریزین ببینیم میتونیم یه مرغ بگیریم بزاریم سرسفره بعد 1 ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ دی ۱۴۰۱
این حقوق و امتیاز ات خودرو ،مسکن سازمانی مسؤلان باید برای ملت باشد
و.مسؤلان باید بروند مستأجری تا بفهمند
سوار تاکسی و اتوبوس مترو شوند تا بفهمند

از هواپیماها باید مردم استفاده کنند مسؤلان باید در ترمینالها با مهاجران مرد افاغنه جا به جا شوند تا بفهمند
محض رضای خدا کمی هم با کفش ملت راه برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
26 میلیون حقوق در برابر حقوق هفت هشت میلیونی کارگر با سه شیفت کاری و هزار زور و آقا بالا سر آنوقت شکم سیر یاد آدم گرسنه میافتد کارگر باید دستش از قفسه فروشگاهها و لبنیاتیها و...کوتاه باشد آه بکشد از نداری برا خانواده و فرزندانش و این که دستش به دسترنج خودش نمیرسد آنوقت شما . کارگر حقوق به اندازه شما نمیخواهد شما را به اندازه کارگر حقوق بدهند آنوقت سفر جهادی نمیخواهد بروی حقوق خودت را جهادی کم کن . اگر درس خواندی زور و ضرب کارگری و هزار دستور به کارگر دادن مرخصی با دردسر و منت نداری تا این اختلاف حقوقی مدیران و کارگران درست نشود تورم و بی ارزش شدن پول و هزار تا از کوفت و زهر مار بدتر ادامه دارد حقوق اندازه کارگر و کارمندان بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
راست میگی هفت یا هشت تومن خیلی کمه
ولی یا از جایی حقوق میگیری که خرجها پایینه
یا اگه شهر بزرگ هستی خودت تلاش بیشتر برای درآمد بیشتر نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
هرکس مدرک از دانشگاه میگیره فکر می کنه کل مملکت باید جلوش خم و راست بشه که طرف مدرک گرفته برید کار کنید خودتون رو بالا بکشید هیچ جایی به اندازه ایران فعالیت اقتصادی جواب نمیده البته هوشمندانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
امام زمان حاظر هستش ظهور کنه؟تو جامعه ای که از صبح دروغ رو مثل اکسیژن استفاده میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
یکبار یاد بگیرین که آغا دلار گرون نمیشه واحدپولی ما بی ارزش میشه!
مردم زیربارفشاردارن له میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
لعنت خدا بر عاملان گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
عامل گرانی فقط دولت و مجلس هستند

واردات را بدون تعرفه آزاد کنند ببیند چطور همه چی ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
قیمت یورو و درهم هم بیار پایین
Netherlands
ali
۱۱:۳۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مقطع بعدی بالای 40 هزارتومنه. درست میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مثل هميشه كوتاهي و قصور در مديريت.
پاسخ:بازي با كلمات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
همون حرف کلیشه ای همیشگی ، چیزی که همه ی دولتها بعد از گرانی دلار گفتند، بله حتما مقطعیه منتها تا مقطعی که دوباره گرون بشه نه ارزون. ناامیدی محض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خوب کیستون کی پر میشه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
از پراید هفت تومنی و دلار 4هزاری و خونه متری یک میلیون همه چی مقطعی است.همون وعده بهشتشونه دیگه ایرانو واسه ملت کردن جهنم خودشونو بچه هاشون تو نازو نعمتن و بهشتی ساختن که دیگه نیازی به بهشت اخرت ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین
۱۰:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آقای سخنگو پراید۷میلیونی شده ۲۲۰میلیون. هایماs7 قبلآ بود۱۲۰میلیون شده یک میلیارد وصدو خورده ای.برنج ۳۷تومانی ۱۵۰هزارتومان.آقای خبرنگاارقالیباف قبلآسنگ مردم به سینه میزدا لان شده سخنگوی خودروساز اینهاحتی جواب مردم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محسن عزیزی
۰۴:۰۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
آقای قالیباف قبلا از صدا و سیما حقوق می‌گرفت و هی سنگ ملت رو ب سینه میزد ،الان از صمت حقوق پارو میکنه و روزه ی سکوت گرفته،شده مدافع گرانی ها و غیره...شایدم سینه اش خلط داره ،احتمالا بخاطر کرونا بوده،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
زندگی مردم بازیچه دست شماست با این مقطع زدناتون مسخرمون کردید چهار قلم قرار بود گرون بشه شد چهار هزار قلم
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۰:۰۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اصلاً نمیدونستیم . از زمانی که آقای نوبخت سخنگوی دولت بود . این افزایش مقطعی بوده وادامه دارد. ماشااله برای شما فرقی نمیکنه دلار 3 هزار تومان باشه یا 30 هزار . خدا خودش به این ملت از بابت افزایش مقطعی رحم کند.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۰۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
انسان کلا مقطعی بر روی زمین است.
مسئولین یادتان نرفته آنجا دائمی خواهید بود و هیچ دروغی آنجا پوشیده نیست. به خودتان بیایید حرف امام حسین (ع) که می فرمایند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید را بیاد بیاورید. بی توجهی شما به گرانی و کوتاه نکردن دست حرام خوارانی که از جیب مردم ارتزاق می کنند جرمش کمتر از یاران یزید، شمر، حرمله و... نیست
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
احسنت ب شما
Iran (Islamic Republic of)
حباب
۰۹:۵۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
به قول آقای حسن ریوندی خونه حبابه ماشین حبابه دلاااااااااااااااااااااااااااااار حبابه
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین
۰۹:۵۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام و دروداگرمقطعی بود دلار بانک مرکزی چندمیفروشی چرا خودروسازهرهفته قیمت خودرو راا فزایش میده وخودروی۷۷۲ میلیونی رویک میلیاردو صدو خورده ای میفروشی توبورس ،شاید منظور دیکه ای دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
زندگی ما بود که از بدبختی وبدشانسی تو مقتطع شما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
حق مردم غیر منطقیه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
فکر کنم جنسش خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
بابا حرف نزن فقط ....چقد رو داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خدا لعنت کند کسی رو که در ایران با نان و سفره و اقتصاد مردم بازی میکند وآبرویش رو پیش مردم ایران ببرد و خوار و ذلیل بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
این حرف تکراری رو نزنی چی بگی؟ افزایش مقطعیه مردم نخرید ضرر میکنید و .‌‌.
یادمه ۲۰۶ سی تومن بود رفت رو ۷۰تومن گفتید نخرید قیمت برمیگرده تا الان...‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مرگ به نیرنگ تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مقطعشون صدسال بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
از موقعی که دلار هزار تومان بود می گفتن مقطعی است.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۸:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
راست میگه بچه های من
زندگی ما با خاک یکسان شده هم مقطعی هستش
انشالله دفعه بعدی ما دیگه زیر خاکیم و از دست این زندگی راحت میشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
برو نمک نپاش رو زخم نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آره راس میگه،دلار رو ۱۰ تومن میزارن روش یه تومن کم میکنن میگن دلار ارزون شده افزایس دلار مقطعی بوده خدا رو شکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام.رییس جمهور محترم،رئیس مجلس،شورای نگهبان خواست همه مردم این است به مسئولین ذیربط دستور دهید تا واردات میلیونی خودروهای با حجم موتور متوسط1600cc را برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید و به این دلال بازی جدید بردن خودرو در بورس به بهانه کشف قیمت ولی در عمل جهت افزایش قیمت و دلالی پایان دهید،سالانه هزاران ایرانی در جاده ها با این خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند،مسئولین در محضر خداوند عالم چه جوابی برای گفتن خواهند داشت.میتوانید حتی مبادله کالا به کالا کنید و در ازای نفتی که به سایر کشورها میفروشید خودروی باکیفیت وارد کنید تا با کاهش مصرف سوخت حتی صادرات فراورده های نفتی داشته باشیم.صرفه اقتصادی که ایجاد میکنه میتوان با ان پول دستمزد تمام کارگران سایپا و ایران خودرو را داد.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم،از اقای خبرنگار قالیباف که رفت و سخنگوی وزارت شد و اکنون برعکس زمان خبرنگاری که حامی حقوق مردم بود اکنون شده آلت دست خودروسازان حلبی گرانفروش ده برابری میخواهیم به سمت مردم و خبرنگاران امده و مسئولیت انسانی،وجدانی خود در قبال هموطنان را فراموش نکند که بی کیفیتی و گرانی چندبرابری جان و مال مردم را به خطر انداخته.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام.احسنت امیدواریم مسئولین از خواب غفلت بیدارشند،و واردات خودروهای ارزان قیمت را برای همه مردم ازاد،حتی در برابر بخشی از نفت و گاز صادراتی خودرو وارد کنند،بعضا صادر میکنند و به بهانه مشکلات بانکی تحریمی سالها پول دلاری را نیز نمی توانند بگیرند ولی مبادله کالا به کالا چاره و راه حل بسیار خوبی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
داداش نامه فدایت شوم نوشتی اینا تمام حرفایی که ما میخوایم بزنیم رو بلدن کی کار میکنه تو این مملکت برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
حرفات وعده های آقای نوبخت میده، هر چه گفت دروغ از آب دراومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
نه درست نیست چرا شما فکر میکنید همه مسولین مثل همن؟!شما خب کارهای مثبت این دولت عرض یکسال رو دیدید اگه اون هشت سال قبل درست کار میکردند وضعمون خیلی بهتر میشد ولی الان باید هم خرابکاریا دولت روحانی رو جبران کنه هم با همه ی فشارهایی که از خارج به کشور وارد میشه رو خنثی کنه واقعا حق بدیم با اینکه ما هم بهمون فشار میاد ولی باید حق رو ببینیم ان شاءالله خدا خودش به تلاش این دولت جواب میده و ایران عزیزمون در زمینه اقتصاد هم پیشرفت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
10:14 عزیز یکم دندون رو جگر بزار این دوره هم تموم میشه و نفر بعدی هم باید بیاد خرابکاری دوره قبل رو جمع کنه و اون روز خیلی دور نیست فقط یکم صبر میخواد
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
کار مثبتش چی بوده ک فقط تو دیدی؟؟؟؟ اقتصاد فلج شده گرونی ساعتی نمیبینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
علت تمام مشکلات اقتصادی مردم نبود متخصص در پست های سیاسی و اقتصادی و مدیریتی کشور است.بی شک امروزه از نگاه حاکمیت مردم و نخبگان کشور از تمامی ارکان نظام کنار گذاشته شدند. و نظامی که مردم و متخصصان در امور اجرایی و اقتصادی آن کناره گیری کنند، و نماینده های واقعی مردم در عرصه های مختلف از مجلس و ...که به صورت سلیقه ای و گزینشی نه بر اساس تخصص و شایسته سالاری،با نظر مغرضانه مجلس نابخرد خبرگان بدون داشتن مدارک و تخصصی معرفی و تأیید صلاحیت میشوند و با حد عقل آرا انتخاب شوند، باید هم این نتیجه خروجی عمل کرد آنها باشد،چرا که از نظر عقل و منطق کشور ایران دارای منابع عظیم انسانی است که همه جوانان آن بااستعداد و با عشق وطن پرستی و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
قیمت دلار واقعی نیست ۴هزار تومن
قیمت دلار واقعی نیست ۳۰هزار تومن
قیمت دلار واقعی نیست ۴۰هزار تومن
سوال اول
قیمت واقعی دلار چنده؟
سوال دوم
این مقطعی که میگی چقدر زمانه ؟
یه روز دو روز یکسال چقدر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
شاید منظورشون اینه موقت دلار خودرو رو این قیمتن مدتی دیگه گرون ترم میشه
United States of America
ناشناس
۰۷:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خدا خیرتون نده همه چی واسمون شده ارزو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
به ما هم فشار میاد ولی حق رو ببینیم دولت روحانی این بلا رو سر کشور اورد اونموقه اگه خوب کار میکرد فشار تحریم خنثی میشد ولی الان فشار زیاده از طرف امریکایی که رفسنجانی و خاتمی و روحانی باهاش مذاکره کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مخاطب 10:18 خودتی زدی به خواب ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خدالعنت کنه کسانی که باگرانی پدرمردم درآوردن خجالت بکش مقطعی 6برابرکارگرحقوق میگیری چی میفهمی گرونی یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
افزایش نرخها رو نگو مقطعی بگو قطعیست.
دلار بعدعید۵۰تومان
طلا بالای ۲ تومن،مرغ احتمالای بالای۱۰۰
حققققفوق هم حداکثر ۲۰درصد .
الفاتحه........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اینم فکر کنم از اصلش زده،
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۶:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
با سلام مثل اینکه این اخوی هم تا حالا تو این مملکت زندگی نکرده تورو خدا مردم و ایستگاه نکنید کی شده یه جنسی گرون بشه بعد ارزون بشه.
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۰۶:۴۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اتفاقا هرچقدرگرونترباشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
an
۰۶:۴۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
نمیدونم کی تورو تو سیستم راه داده آخه تو چیزی بلدی مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
بخدا شما گمونم یه چیزی مصرف میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام.رهبر عزیز انقلاب دهها نامه کتبی به پیوست و بیست نامه اینترنتی به بیت رهبری ارسال کردم و خواستار احیای حقوق پایمال شده حدود20 نفر از کارکنان قراردادی مرکز بازسازی شهید کریمی سپاه تبریز واحد سلاح سبک که از سال91 تا 93 در حقیقت پشت جبهه مبارزه با داعش بودند و توسط مسئولین نااهل و نابخرد در اوایل سال94 بیکار شدند شدم در جوابم گفتند اجرت با خدا،اجر خود انها با کیست حتما حقوق و درجه گرفتن،باید به تمام تک تک این عزیزان سلاح سبک مدال افتخار داده و سه سال سنوات جبهه و ایثارگری در نظر میگرفتند اگر اینها در ان زمان روزانه دوازده ساعت روی پا کار نمیکردند و از طرفی مدافعان حرم نیز نبودند دیگر از جمهوری اسلامی خبری نبود،خود من به تنهایی در طول سه سال هشت هزار قبضه انواع سلاح سبک مونتاژ کردم یعنی معادل سلاح سبک دو لشکر پیاده،ایا این هست دستمزد عمری مجاهدت در راه اسلام ،بیکاری،خانه نشینی و خسارات مادی و معنوی و قطع شدن بیمه و نابودی زندگی و اینده شغلی،شماره نامه تبدیل عضویت من با رتبه12 کارشناس فنی سلاح سبک از کارگری به کارمندی طی کمسیون و جلسه فرماندهان عالیرتبه ستادکل سپاه در تهران به گزینش استان تبریز در اواخر سال93 که نااهلان در تبریز نگذاشتند جوهرش خشک شود8648-30/40/10،می باشد.خواهش دیگر این است به مسئولین ذیربط دستور دهید تا واردات میلیونی خودروهای با حجم موتور متوسط1600cc را برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید و به این دلال بازی جدید بردن خودرو در بورس به بهانه کشف قیمت ولی در عمل جهت افزایش قیمت و دلالی پایان دهید،سالانه هزاران ایرانی در جاده ها با این خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند،مسئولین در محضر خداوند عالم چه جوابی برای گفتن خواهند داشت.میتوانید حتی مبادله کالا به کالا کنید و در ازای نفتی که به سایر کشورها میفروشید خودروی باکیفیت وارد کنید تا با کاهش مصرف سوخت حتی صادرات فراورده های نفتی داشته باشیم.صرفه اقتصادی که ایجاد میکنه میتوان با ان پول دستمزد تمام کارگران سایپا و ایران خودرو را داد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
من چند ماه ازدواج کردم هرروز بحث ودعوا باخانمم دارم .نمیرسیم کارم آزادهست همچی گرون وهرروز بدترمیشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مقطع بعدی افزایش بعدی و همینطور مقطعی قیمت ها افزایش پیدا میکنه، ملت رو چی فرض کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۲:۴۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام دوستان از اشتباهات دولت استفاده بکنید.
تو بورس دویست میلیون تومن متضررم.عوضش از بابت خرید سکه یک میلیارد و دویست میلیون تومن تو سودم هفتادودو میلیون تومنم مالیات دادم نه حسابمو مسدود کردن بعد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اقای چهرم محترم برای پایان سال مجبورید پول چاپ کنید شما یا سهوا یا عمدا دارید شانه خالی می کنید. از اون ورهم افزایش حقوق و داستانها دیگه که خودتون بهتر می دونیدباید پول چاپ بشه. دلار گران نمیشود که شما دارید قدرت خرید وارزش ریال را پایین می اورید. که این تورم ایجاد میکند وما را ناامید کرده دیگه نزدیکه خودکشی هستیم. البته که مشکل به این دولت وان دولت نیست در کل دولت های تند رو از اوایل انقلاب تا الان بوده واینم مربوط قوانین ناجور انتخابات کشوره. که اصل اسلام نیست یک جریان.... به هر حال شما بایدحداقل بن بدید کالا برگ بدید به تولید کننده مواد اولیه بدید ولی پول چاپ نکنید. ضمن اینکه افزایش حقوق کارگر در کل بله تورم بوجود اورد در کل...از اون ورهم سیاست خارجی این دولت افتضاحه ما بالاخره باید با دشمنانمون هم برای منافع ملی دست بدید صادرات غیر نفتی برای ورود ارز داشته باشیم و...ضمن در کل بدنه دولت پاکه به نظرم از دست دولت سایه ومعرکه گردانان پشت پرده بنیاد ونهادها... این کشور را نابود می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
دلت خوش که سلیقه اصولگرایی را اجرا میکنی متوجه نیستی که اکثریت همون اصلاح طلب هستند ما بدبختیم که شل مغزی مثل شما برای ما تصمیم گیری میکنن تمام ملت فراری شدن چقدر اعتراض چقدر بی نظمی و هرج و مرج جواب خدا وخانواده شهدا را چی میدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
افزایش دلارر و خودرو و مابقی لوازم خوراکی‌ تا اخر سال ۱۵۰۰ مقطعی هست ومردم نگران نباشن بزودی تا اخر همین قرن درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
دلار ۴۰ هزار تومان
مردم توو بدترین شرایط اقتصادی

۴۳ ساله که میگید تقصیر دیگرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
ایران سرزمینی بودہ کہ روزھای سختی رو گذروندہ از این پیچ و گردنہ سخت ھم بہ فضل خدا عبور میکنیم و رو سیاھیش می مونہ برای اون چند درصد حرام خوری کہ با پول این ملت گردن کلفت کردن مثل موریانہ ھمہ جای این سرزمین تخم گذاشتن کہ امروز بہ کارشون بیادو با ارباب بیرونی ھمیشہ در حال ساخت وپاختن و موزیانہ داخل کشوربہ ھر سوراخی سرک میکشن و جوابگوی ھیچ کس ھم نیستن
ھر کس خواست جلوی این عدہ قرار بگیرہ یا زمین گیرش کردن یا حذفش کردن
و ھر جا پیشرفتی اتفاق افتاد اینا انگار پدر و مادرشون کشتہ باشن بہ عزاداری میشینن و با اربابای کثافتشون در حال طرح ونقش و پیادہ کردنش
خودمونو بہ کوچہ علی چپ نزنیم ھمہ مون میدونیم چہ خبرہ
یک نمونش دلار
دلار ھم جز سیاست کثیف ھمین عدہ ست کہ از اول ھمہ مملکت گرہ زدن بہ نرخ دلار و ارز و کوفت و زھر مار
شدہ اھرم فشارشون برای پیش بردن سیاست کثیف خودشون
چی بھتر از حربہ اقتصادی
تا نبض اقتصاد مملکت بہ دلار وصلہ و این چند درصد با ھمین فرمون پیش برن و ھر وقت خواستن شیرشو شل و سفت کنن وضع ھمینی کہ ھست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
ارزش نرخ دلار، خودرو، روغن نباتی، گوشت، برنج، میوه و...
از سال 57 مقطعی ست.
دلار 40ریالی شده 40 هزارتومان!!!!!
10 هزار برابر!!!!!!!!!!
%100000!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حقوق ها 500 برابرشده...
500 تا 100000 اصلٱ قابل مقایسه نیست!
این راه که می‌رویم به ترکستان می‌رود!
دزدهای بیت المال را اعدام کنید.
که آبروی نظام را برده اند!
وضعیت اقتصادی ترمیم می‌شود.
البته تا درمان فاصله زیادیست!
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
قبلش تورم نبوده؟خودت چندسالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آقای جهرمی شما خیلی چیزها رو درک نمیکنی. من با پنج و نیم حقوق و زن و بدون پچه چطوری زندگی کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
شما درست میفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
دولت سکوت
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۴۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
بله. البته همینطور که جناب سخنگو ی دولت فرمودند قیمت دلار و خودرو مقطعی است !!!
زیرا هفته آینده بالاتر خواهد بود و هفته بعد همینطور! این می‌شود مقطعی.
طبق روال پنج سال اخیر. همیشه مقطعی بوده و سکه هم همیشه حباب داشته. اصلا اقتصاد کشور روی حباب است !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۰۰:۴۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
فقط یه توصیه به جوان ها دارم این صحبت های آقای جهرمی را بیش از ۱۰۰ بار بخوانید و بروید تحقیق کنید تا از صحت و درستی آن ها اطمینان پیدا کنید .
فریب منافقان را هم نخورید این ها تا روز قیامت هر روز یه مشکل پیدا میکنند و کاری که بلد هستند هم اغراق و شایعه پراکنی هستش
قیمت گوشت پایین بیاد فردا مرغ را بهانه میکنند. قیمت مرغ پایین بیاد فردا روغن را بهانه میکنند قیمت همه اجناس پایین بیاد فردا سراغ یه صنعت دیگه میرند اینها فقط دنبال نامید کردن مردم هستند

مشکلات داره حل میشه من منتظر فتنه دوم این منافقان هستم زمانی که همشون رسوا شدند و مجبورند شورش کنند.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۴۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
افزایش قیمت خودرو حاصل سیاست‌های دولت و به دست وزارت صمت است. این مطلب مانند ۲+۲=۴ واضح است و کمترین ابهامی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
بیچاره شدیم با این همه گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اینقدر آرد مفت به نانواها ندید بابا کسی نون نمیپزه بلد نیستیدقیمت آرد آزاد با آرد یارانه ای تقریبا۱۰برابراست هیچ نانوایی رقبت پخت ندارد تا دیر نشده فکری بکتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
ساقی تو عوض کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آیا این فقر وشکاف طبقاتی شدید وناعادلانه وطبیعت ومشکل مسکن وفرارمغزها و...،تقصیر کشورهای دیگر است؟!!! برای کشوری که روی گنج خوابیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اینا اصلا گرونی حالیشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
پیاز کیلویی 20هزار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
تو هوای سرد زمستون همیشه پباز کم میشه گرون میشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مخاطب 7 خودتو زدی به خواب ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
همین مقطعی داریم بیچاره میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اقای جهرمی این گوگل پلی باز کنید مردم برنامه میگیرن اپدیت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
گوگل پلی ایران رو تحریم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
قرار بود مشکل چاپ پول روزانه هزار میلیارد را حل کنید نکردید که هیچ الان دارند با همین پول ها ارز و خودرو می خرند و قیمت ها را به فلک می رسانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
گوشت با استخوان خریدم کیلویی سیصد هزار تومان ،قیمت گوشت هم مقطعی است ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
بله. دقیقا مقطعی است. چون یکماه دیگر گران‌تر خواهد شد و باز ماه بعدی گران‌تر. و سال آینده هم حداقل بیست الی سی درصد گران‌تر!!!!!!!. در خوشبینانه ترین حالت.
پس می‌بینید که مقطعی است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
یا خداااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
من خریدم ۱۴۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مادو روز پیش گوشت خریدیم صدو هفتاد هزارتومن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۸:۴۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
غیر ممکنه. مگه گوشت چه جانوری بوده سیصد هزار تومن. تمساح گوزن چی؟؟ گوشت همه جا زیر دویست تومنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
نخیر زیر ۲۰۰ بود شاید ۴۰ روز نخریدی تو ی شهر کوچیک ک ماییم ۱۸۵ بود الان شده ۲۲۰ ای لعنتی با دلار همچی بالا رفت برنج ایرانی ک با دلارم خریده نمیشه تو یروز ۱۵۰ گرونتر شد خداا ازتون نگدره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مخاطب 07:03 احتمالا شما با احمدی نژاد همسایه ای...
صد و هفتاد مگه گوشت هست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
جناب سخنگو موقتی هست البته ممکن هست زمانش ۲۴ ساعت، ۲۴ روز، ۲۴ هفته و یا ۲۴ سال و ... باشه اگر فرکانس طبیعیش هم با نرخ طلا و دلار و سکه جمع بشه که دیگه عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۲۳:۳۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سخنگوی دولت محترمانه گفته بالارفتن نرخ ارز مقطعی است
لحن غیر محترمانه میشه : بالارفتن نرخ ارز به خاطر خیانت فتنه و آشوب غرب زده ها و جهل تعداد خیلی محدودی از مردم هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
یه واکسن بود که واسه دولت قبل بود یه ازادسازی ساحل اونم نه گردن کلفتها
بنزین سوپر چرا نیست ؟
در همه چی پسرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
متاسفانه همه چیز فقط در حال افزایش است دلار ،طلا،خورو،مسکن و ...ای کاش لااقل مثل بورس اینها هم ریزشی را تجربه میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مقطعی یا قطعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
این مقطع حساس کنونی کی تموم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
پسر حاجیم
۲۳:۱۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آره ماهم باور کردیم همتون همینو بلدید بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
این وضعیت فقط به نفع سرمایه دارانه روز به روز شاهد نابودی و مرگ بیشتر قشر ضعیف و ثروتمندتر شدن قشر مرفه و سرمایه دار جامعه هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
از تمام مسئولین کشوری خواهش میکنم اجازه ندهید این شخص صحبت بکنه واقعا این چکاره هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آره جون خودت هی گفتن زمان رئیسی دلار میشه ۵۰ پ راست گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سربازهای کدام ایران حداقل ۵ میلیون تومان حقوق میگیرند؟ چرا به مردم دروغ میگویید؟ حداقل حقوق سربازان ۲ میلیون و چهارصد هزار تومان است، که به سرباز بومی مجرد تعلق میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۵۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مقطعی مقطعی بیچارمون کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
واسه خنده اینارو میگی یا درد مردم رو نمیدونی
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۲۳:۲۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ایشان به مردم میگه شما که از مردم نیستید شما تابعیت آمریکا و اسراییل دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
نمی فهمه درد ملت را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آلبانی سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
درد ملت را نمی فهمند
Iran (Islamic Republic of)
؟
۲۲:۴۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
۷ میلیارد دلار طلبمان از کره جنوبی به کجا رسید ؟ چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۲۳:۲۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
قطعا ۷ میلیارد رو به تو و رفیقات ندادند برا همین هم بهتون فشار آمده که حالا عصبانی شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
تو خزانه دولت شایدم تو ساخت موشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
رفت توی جیب آقازاده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۱ دی ۱۴۰۱
ای کاش تو ساخت موشک صرف شده باشد نه صرف فرزندان و دامادهای مسئولان شده باشد
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۲:۴۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ارز 4200 تومانی را نباید به یکباره حذف می کردید .
پرداخت یارانه بیشتر یعنی افزایش تورم
ایستی با تولید بیشتر قیمت کالاها کاهش یابد .
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا
۲۳:۲۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ارز ۴۲۰۰ برا شما منافقان وسیله ای بود که بیت المال مردم را حیف و میل میکردید
با بهانه تورم یارانه احمدی نژاد دولت فقر فساد تبعیض روحانی آمد در صورتی که هدف یارانه درست بوده ولی درست اجرا نشد که کلی دلیل داره
دیگه دروغ هاتون را عوض کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
اتفاقا احمدی نژاد بهترین کارش یارانه های نقدی بود ولی ادامه روند متاسفانه مجلس آنها اجازه ندادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
دولت ناکارامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
چهل و خرده ای از انقلاب میگذره و متاسفانه با رای اشتباه خودمون کسایی رو روی کار اوردیم که انقلابی و دلسوز نبودن تا الان باسیاستهای رفسنجانی که گفت چرخ اقتصاد بچرخه و به ناچار عده ای زیرش له بشن و اونم از روحانی ملعون که رفت با گرگ مذاکره کرد و این شد نتیجش!!! حالا بعد اون همه سال انتظار دارید دولت رئیسی ظرف یکسال همه چی رو گل و بلبل کنه!!!!!!!!!!عجبا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
تنها رییس جمهور و رییس دولت باسواد ایران که تخصص مهندسی داشت و به اقتصادی مهندسی و تحقیق در عملیات و اقتصاد خورد و کلان تسلط داشت احمدی نژاد بود ولی متاسفانه دو سال آخر مافیا آنقدر احمدی نژاد را اذیت کردند که گرانی و تورم ها شروع شدند هرچند در بقیه موارد عمران و آبادانی و ایجاد زیر ساخت های پیشرفت نتونستند احمدی نژاد را متوقف کنند

این مافیا آنقد تلاش کردند که متاسفانه شورای انتصابات احمدی نژاد نخبه و با علم و دانش روز را رد کرد و آقای رییسی که در حد سکانداری اقتصادی و صنعتی کشور نبود را منصوب کرد

ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ما که هیچیش نخوندوم .سی کن . این دروغ ا که میگی راسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سی کن گوشات می برم میذاروم کف دستت ها.
۱۲۳