حسین امیرعبداللهیان به بیان مسائلی پیرامون وضع موجود در افغانستان پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران که در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد, پیرامون مسائل افغانستان اظهار داشت: بیست سال حضور اشغالگران هیچ ثمری از نظر ایجاد امنیت و زیر ساخت های اقتصادی و رفاهی برای مردم صبور افغانستان در بر نداشته و اکنون مردم افغانستان در شرایط کاملا نامناسب و نگران کننده ای به سر می برند.

حسین امیرعبداللهیان افزود: آمریکا از افغانستان رفته اما با دور ایستایی و استفاده ابزاری از گروه های تروریستی به دنبال تداوم حضور در افغانستان و ایجاد چالش برای کشورهای منطقه از این طریق است.

به گفته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران, دولت و ملت ایران مردم افغانستان را که با آنان اشتراکات تاریخی, تمدنی, دینی و فرهنگی و زبانی دارند, همچون خود می دانند و برخلاف مدعیان دروغین حقوق بشر نسبت به سرنوشت آنان مسئولانه عمل می کنند.

حسین امیرعبداللهیان همچنین گفت: در یکسال و نیم اخیر, جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت ترین تحریم ها پذیرای خیل عظیم آوارگان افغانستانی بوده و با سخاوتمندی آنان را پذیرفته است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد راه ثبات و امنیت پایدار در افغانستان از مسیر خاص و تصمیم مردم این کشور و با تشکیل دولتی فراگیر می گذرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار