نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در پیامی ضمن تبریک سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب توسعه و پیشرفت علمی کشور می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت:  ۲۷ آذر سالروز شهادت عالم مجاهد و روحانی اندیشمند حضرت آیت الله مفتح «ره» در تاریخ کشور ما ایران، بنام روز وحدت حوزه و دانشگاه، رویداد بسیار سرنوشت سازی بود که با درایت امام راحل و عظیم الشان ایجاد شد و با تعامل عینی و بهره‌گیری از دانش و تجربه علمی و فرهنگی میان این دو نهاد اثرگذار ادامه یافت و هم اکنون حرکتی رو به جلو در راستای اجرای گام دوم انقلاب اسلامی است که بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمندیم.

وی افزود: در کنار نامِ این شهید والامقام نام عالمان و شخصیت‌هایی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر می‌باشد که آن‌ها نیز سهم خود را بخوبی و شایستگی در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه ادا نمودند.

وی گفت: روحانیون روشن‌اندیشی که پیام امام راحل و انقلاب اسلامی را با درک صحیح از مبانی فکری و خطوط ترسیمی ایشان، به دانشگاه‌ها رساندند و علیرغم تلاش نظام ستمشاهی در ایجاد تفرقه بین این دو قشر موثر توانستند توطئه نظام پهلوی را شکست دهند و منادی وحدت حوزه و دانشگاه شدند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: در زمان طاغوت اینگونه القا می‌شد که حوزه و دانشگاه جهت نفی یکدیگرند و این طور تلقی می‌کردند که در نگاه حوزویان، دانشگاهیان انسان‌های متجدد دین ستیزی هستند و در نگاه دانشگاهیان، حوزه یک مجموعه واپسگرا و متجری است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود: خوشبختانه بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، و ارتقای وحدت بین این دو نهاد مقدس در این حد وسیع موجب شده تا بدبینی‌ها و قضاوت‌های نادرست بین این دو قشر بسیار کمتر شود.

وی گفت: امروز ما شاهد تعامل بسیار تنگاتنگ و معنادار حوزه و دانشگاه هستیم، بصورتیکه پیشرفت‌های همه جانبه کشور که در سایه معنویت، دینداری، عزت و استقلال ملت ایران که در طول این چهار دهه کسب شده، قطعا با همکاری و وحدت روحانیت و حضور پررنگ و عالمانه و موثر دانشگاهیان بوده است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان می‌افزاید: آنچه امروز نیاز است ارتباط گسترده و همه جانبه، همگرایی بیشتر، تاسیس پژوهشگاه و کارگروه‌های مشترک، اعتماد و حسن نگاه به همدیگر، اصرار بر تقویت نقاط مشترک و پرهیز از نقاط مورد اختلاف، یگانگی در مبانی معرفت شناختی، دغدغه‌ها و حساسیت‌های اجتماعی و سیاسی، زدودن غبار اختلاف و دو دستگی و در نهایت تدوین منشور نظام کارآمد دینی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.