کلیات طرح حمایت فرهنگی از اقتصاد دریامحور در هفتادمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان به تصویب رسید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: در هفتادمین نشست شورای فرهنگ عمومی، کلیات طرح حمایت فرهنگی از اقتصاد دریامحور به تصویب رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت:فرهنگ سازی در خصوص ظرفیت‌های دریامحور باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

او گفت: در این نشست طرح تهیه پیوست فرهنگی، معماری و شهرسازی استان هرمزگان نیز تصویب شد و متخصصان حوزه فرهنگ و مهندسان معماری مکلف به تهیه پیوست فرهنگی این طرح شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: همچنین در این نشست مصوب شد که جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی به میزبانی هرمزگان برگزار شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه تصویب کلیات نگارخانه مد و لباس از دیگر مصوبات این نشست بود، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید بتواند در مسیر مسائل فرهنگی کشور حرکت کند و بررسی شود که مصوبات این شورا به چه میزان پیشرفت داشته است.

استاندار هرمزگان نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: در عرصه فرهنگی نیاز داریم مسئولان، مردم و دستگاه‌های متولی جهاد کنند.

مهدی دوستی گفت: سرچشمه شروع کار‌های فرهنگی و بلند مدت ما پیش دبستانی‌ها و مدارس هستند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رسانه‌های دشمن با تبلیغات فرهنگ پوسیده خود، فضای فرهنگ متمدن و اصیل کشور را برای تربیت جوانان و نوجوانان مسموم کرده اند.

حسین رئیسی با اشاره به تولید کم محتوای فرهنگی در مقابل هجمه دشمنان گفت: باید عقب ماندگی‌های فرهنگی گذشته را جبران و به حل مسائل فرهنگی آینده کمک کرد.

در پایان این نشست از مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.