برگزاری همایش بین المللی علوم دریایی در هرمزگان

نخستین همایش بین المللی علوم دریایی امروز در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

احمد نوحه گر، دبیر همایش بین المللی علوم دریایی گفت: این همایش در ۱۶ محور از جمله علوم و مهندسی محیط زیست با نگاه ویژه بر محیط زیست دریایی، تنوع زیستی و حفاظت از محیط زیست دریایی، گردشگری با رویکرد اکوتوریسم ساحلی -دریایی، توسعه پایدار در جوامع ساحلی دریایی و تکثیر ، پرورش و تغذیه آبزیان امروز در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

نوحه گر گفت: ۱۵۰ مقاله از پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف کشور و پژوهشگران کشور‌های آمریکا، نروژ، لهستان و کشور‌های همسایه به دبیرخانه این همایش فرستاده و ۱۰۰ مقاله پذیرش شد.

رئیس پژوهشکده علوم دریایی دانشگاه تهران رویکرد نوآوری در اکوسیستم‌های آبی با تکیه بر اقتصاد دریاپایه را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

نوحه گر گفت: راه اندازی پارک‌های علم و فناوری در استان‌های ساحلی کشور، توسعه اقتصاد دریا محور را به دنبال دارد.

سحر تاج بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز در این مراسم گفت: توسعه تجهیزات و لوازم هواشناسی در بخش دریا از مهمترین وظایف این سازمان است.

تاج بخش گفت: هفت استان ساحلی در جنوب و شمال کشور داریم که توسعه تجهیزات هواشناسی می‌تواند کاهش مخاطرات دریایی و در نتیجه توسعه دریامحور را به دنبال داشته باشد.

مسعود صدری نسب رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های منحصر به فرد در دسترسی به دریا و آب‌های آزاد است، اما تاکنون نتوانسته ایم از این موهبت الهی به درستی استفاده کنیم.

صدری نسب گفت:برگزاری این همایش‌ها راه را برای استفاده از تحقیقات علمی پژوهشگران هموار می‌کند.

محمد صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان نیز گفت: این دانشگاه به عنوان قطب علمی اقتصاد دریاپایه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.