مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۸ هزار و ۸۰۰ همیار طبیعت با عناوین مروج، دانش‌آموزان مروج و محافظ جهت حفاظت از محیط زیست استان سازماندهی شده است.

اصغر احمدی با اشاره به اهمیت تقسیمات کشوری و مرز‌های هر استان در حفاظت از منابع طبیعی تصریح کرد: از پتانسیل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اختلافات مرزی با استان‌های همجوار در راستای تقسمات کشوری و دفاع از مرز‌های استان استفاده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: ۸ هزار و ۸۰۰ نفر همیار طبیعت با عناوین مروج، دانش‌آموزان مروج و محافظ جهت حفاظت از محیط زیست استان سازماندهی شده است، همچنین ۷۴ بلوک حفاظتی مشخص و ۷۲ گروه از همیاران با جمعیت هزار و ۶۰۰ نفری در این بلوک‌ها مستقر شده‌اند که تجهیزات و آموزش‌های مربوط به اطفای حریق به آنان داده شده است.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از قاچاق چوب و زغال باید برون‌سپاری شده و اقدامات پیشگیرانه انجام شود گفت: با فقر خاک که چند سالی است در اثر خشکسالی ایجاد شده به سمت زوال و آلودگی و بیماری جنگل پیش می‌رویم و قاچاق چوب و زغال نیز موجب از بین رفتن بدون جایگزین جنگل‌ها شده است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۰ فقط حمل چوب و زغال جرم انگاری شده بود، اما در اصلاح قانون در همان سال طبق ماده ۲۵ قانون اصلاحی، خرید، فروش، توزیع و حمل و نقل چوب و زغال حاصل از درختان جنگلی جرم انگاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار