کنگره آقاضیاءالدین عراقی و مراسم روز وحدت حوره و دانشگاه فردا در اراک برگزار می‌شود.

کنگره آقاضیاءالدین عراقیو مراسم روز وحدت حوره و دانشگاه فردا ۲۷ آذرماه در اراک برگزار می‌شود.

سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اهمیت پیش کنگره آقاضیاءالدین عراقی گفت: مرحوم آقا ضیاء الدین عراقی یکی از افتخارات استان مرکزی است که در مباحث فقهی و اصولی تحقیقات جامع و سخنان بسیار کاربردی و ارزشمندی دارد و مباحث این شخصیت بزرگوار می‌تواند برای جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی بسیار راهبردی و قابل استفاده باشد.

سردار کریمی افزود: به کار بردن تعبیر نور دین و استوانه برای مرحوم آقاضیاء الدین عراقی توسط حضرت امام (ره) نشان از اثرگذاری اقدامات این عالم وارسته است و آثار ایشان در فقه شیعه و خصوصا اقدامات او در مقابله با عرفان و تصوف انحرافی در نجف همواره در تاریخ اسلام ماندگار است.

او اضافه کرد: بنده به سهم خود ضمن دعوت شخصیت‌های علمی، حوزوی، دانشگاهی و نخبگان و علاقمندان به مراسم روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه از نماینده محترم، ولی فقیه در استان مرکزی که دغدغه قابل تقدیری برای برگزاری کنگره مرحوم آقاضیاء الدین عراقی و سایر شخصیت‌های دینی را دارند کمال تشکر و قدردانی لازم را دارم و اعلام می‌کنیم در راستای معرفی و تبیین شخصیت‌های بزرگ دینی، علمی و انقلابی استان به نسل جوان همه توان و ظرفیت‌ها را پای کار خواهیم آورد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: پرداختن به شخصیت هایی، چون آیت الله آقاضیاء الدین عراقی علاوه بر اینکه می‌تواند منشأ خیرات فراوانی برای جامعه باشد نیز می‌تواند راهبرد وحدت حوزه و دانشگاه را محقق و عملیاتی سازد.

او ادامه داد: ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی مناسب برای پرداختن به سیره و شخصیت علمای بزرگ و برجسته دینی و دانشگاهی است که استان مرکزی در این حوزه بسیار حرف برای گفتن دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و برگزاری اولین پیش کنگره آیت الله آقا ضیاء الدین عراقی گامی موثر برای پرداختن به شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی استان است.

سردار کریمی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح افزود: شهید مفتح یکی از شخصیت‌های موثر انقلاب اسلامی و پرچم دار اتحاد میان حوزه و دانشگاه بود که در حوزه‌های نظری و فکری هم در حوزه و هم در دانشگاه بسیار اثرگذار بود و نامگذاری سالروز شهادت ایشان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد بسیار مهم است و همچون نقشه راهی برای این دو مرکز علمی است.

او اضافه کرد: تقوا، ساده زیستی و اهتمام به مکتب و راه امام خمینی (ره) از علل مهم موفقیت‌های شهید مفتح است و این ایام وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی مناسب برای معرفی و تبیین سیره این شخصیت برجسته انقلاب است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به دستاورد‌های کنگره شهدای استان مرکزی بیان کرد: افتخار این را داریم از هفت سال گذشته در ستاد کنگره شهدای استان مرکزی بزرگان و شخصیت‌های برجسته استان در حوزه‌های مختلف با محوریت امام خمینی (ره) و در قالب برنامه‌ها و طرح‌های مختلف از جمله هفت اقلیم و طرح شهید ایزد پناه را به جوانان و نوجوانان و آحاد مردم معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.