جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار بیانیه‌ای از قطعنامه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر حق مسلم ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود استقبال کرد.

جنبش اسلامی حماس در این بیانیه قطعنامه سازمان ملل را که دیروز با اکثریت قاطع آرا مبنی بر حق مسلم ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود به تصویب رسید یک پیروزی برای فلسطین و انقلاب مردم آن در مقابله با رژیم صهیونیستیِ فاشیستی و ظالم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، حماس در ادامه از سازمان ملل و کشور‌های عضو خواست که گام‌ها و مواضع بیشتری در دفاع از مبارزات ملت فلسطین تا نابودی رژیم صهیونیستی و محقق شدن آزادی و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس و تعیین سرنوشت خود اتخاذ کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه را به تصویب رساند که به موجب آن حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود را تأیید می‌کند. ۱۶۸ کشور به این قطعنامه رأی مثبت، ۶ کشور رأی منفی و ۸ کشور نیز در این رأی‌گیری شرکت نکردند.

این قطعنامه که از سوی مصر و با همانگی با تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد شده بود ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان ماه) در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون موضوع حقوق بشر و امور انسانی، اجتماعی و فرهنگی به رأی گذاشته و با ۱۶۷ رأی مثبت به تصویب رسیده بود؛ اما اکنون در مجمع عمومی نیز رأی آورده است.

این قطعنامه بر حق ملت فلسطین در هر مکانی که حضور دارند برای تعیین سرنوشت خود و دستیابی به آزادی تأکید دارد و آن را شرط اصلی برای دستیابی به راه حلی عادلانه و جامع برای مساله فلسطین می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار