وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی اعلام کرد کشورش از هیچ تلاشی برای جلوگیری از عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا دریغ نخواهد کرد.

وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی تاکید کرد که پیوستن رژیم صهیونیستی به اتحادیه آفریقا اهانت به اساس منشور این اتحادیه است که مخالف با استعمارگری و نقض حقوق بشر است.

«نالیدی باندور» در گفتگو با تلویزیون فلسطین اظهار داشت که بیشترین همبستگی با ملت فلسطین در آفریقای جنوبی انجام می‌گیرد و در اینجا پایبندی زیادی به مسئله فلسطین وجود دارد.

باندور تصریح کرد که کشورش قاطعانه در برابر پیوستن رژیم صهیونیستی به اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر مقاومت خواهد کرد.
وی افزود که رژیم صهیونیستی رژیمی استعمارگر و اشغالگر است و اقدام به نقض حقوق بشر می‌کند، برای همین پیوستن آن به اتحادیه آفریقا که در منشور آن بر مخالفت با هرگونه اشغالگری و استعمارگری تاکید شده، اهانت به این منشور است.

این وزیر آفریقایی تاکید کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای جلوگیری از عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر دریغ نخواهد کرد.

نالیدی باندور تصریح کرد که آفریقای جنوبی به اصول و مبانی انسانی ایمان دارد و بهترین پاسخ به تلاش‌های رژیم صهیونیستی جهت عضویت در این اتحادیه، ممانعت از محقق شدن چنین اقدامی است.

شورای اجرایی اتحادیه آفریقا در نشست اکتبر ۲۰۲۱ تصمیم گیری درباره اقدام موسی فکی، رئیس کمیسیون این اتحادیه مبنی بر اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخت. در آغاز ماه اوت ۲۰۲۲، الجزایر، تونس، مصر، لیبی و موریتانی علاوه بر جمهوری کومور رسماً به پذیرش اعتبارنامه رژیم اشغالگر قدس به عنوان عضو ناظر اتحادیه توسط رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا اعتراض کردند.

اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا همچنین مورد انتقاد سفارتخانه‌های پادشاهی اردن، کویت، قطر، فلسطین، یمن و هیئت اتحادیه عرب که در کشور‌های آفریقایی مستقر هستند، قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۳:۵۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
اسرائیلو چه به افریقای وحشی وحشی؟ مرنجان دلم را که این مرغ (وحشی) / ز بامی که بر خواست مشکل نشیند. بنازم به بزم (محبت) که آنجا / (گدایی) به (شاهی) مقابل نشیند.
آخرین اخبار