نشستی برای پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی

نخستین نشست هم اندیشی توسعه آذربایجان غربی با حضور وزیر کشور و مسئولان ارشد ملی و استانی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی توسعه آذربایجان غربی با عنوان همه با هم برای پیشرفت و آبادانی با حضور وزیر کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، اعضای مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مدیرعامل شستا و جمعی از مدیران ملی اهل استان، تعدادی از فعالین اقتصادی و اساتید دانشگاه در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست که به ابتکار و دعوت محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی ترتیب یافت؛ حاضران نظرات خود را در زمینه راهکار‌های شتاب بخشیدن به روند رشد و توسعه استان و در این زمینه، استفاده از ظرفیت‌های ملی را طرح کردند.

 

نشستی برای پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی

تعامل و هم اندیشی نخبگان و مدیران ارشد شرط مهم توسعه آذربایجان غربی است

وزیر کشور در نشست هم اندیشی توسعه استان آذربایجان غربی گفت: ظرفیت های فرهنگی و وحدت اقوام و طوایف در استان آذربایجان غربی بی نظیر بوده و فرصتی برای رشد شتابان استان است.

احمد وحیدی افزود: تعامل و هم اندیشی نخبگان و مدیران ارشد استانی شرط مهمی در توسعه استان هاست و باید از این فرصت برای حل گره‌های توسعه‌ای و تسریع در اجرای برنامه پیشرفت همه جانبه استان بهره گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست اقدام پسندیده ای است و توسعه کلی کشور در گرو توسعه استان هاست و برای همین ایده توسعه بر محور استانی مطرح شد.

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه استان ها در قالب الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت قابل تحلیل است، گفت: باید برش های استانی این الگوها متناسب با ظرفیت های بومی و محلی استان ها استخراج شود.

وحیدی سپس به تشریح مزیت های الگوی پیشرفت استان محور پرداخت و اظهار کرد: در این قالب، کارهای عمرانی و توسعه ای با سرعت و هزینه کمتری عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بومی اقتصادی، تجاری وفرهنگی استان‌ها باید فعال شود، گفت: مشکلات در حوزه های اقتصادی بیش از آنکه ناشی از منابع مالی باشد، به نوع نگاه اقتصادی و فرهنگی ما مرتبط است و در واقع وابسته بودن به بودجه های ملی سالانه اخلال جدی در روند توسعه عمرانی استان ها ایجاد می کند.

وزیر کشور توضیح داد: شناسایی ظرفیت های استان به خصوص در حوزه جذب سرمایه گذاری و دعوت از فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در خارج از کشور هستند، باید در محور برنامه های استانداران قرار گیرد.

وحیدی افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی علقه و تعلق اجتماعی خاصی به استان و شهرستان خود دارند و حاضر به سرمایه گذاری در مناطق خودشان هستند و در این عرصه استانداران باید به خوبی این ظرفیت ها را شناسایی و به کار گیرند.

ظرفیت های فرهنگی استان آذربایجان غربی دیگر مساله‌ای بود که دکتر وحیدی در این نشست به آن اشاره و تاکید کرد: وحدت اقوام و طوایف در استان آذربایجان غربی بی نظیر است و این امر فرصتی برای رشد شتابان استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.