معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:دانشگاه‌های کاشان، یزد و هرمزگان در بین سایر دانشگاه‌های کشور بیشتر از کمک خیران برای بورسیه دانشجویان بهره‌مند شدند.

هاشم داداش‌پور امروز در آیین تجلیل از دانشجویان نمونه آموزشی و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی دانشگاه کاشان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه بورسیه دانشجویان باید تقویت شود تا با همکاری دانشگاه‌ها و خیران هیچ دانشجویی به علت تنگ دستی، گرفتار روزمرگی و ترک تحصیل نشود.

او اظهار کرد: دانشگاه‌های کاشان، یزد و هرمزگان در بین سایر دانشگاه‌های کشور بیشتر از کمک خیران برای بورسیه دانشجویان بهره‌مند شده‌اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: در بین مرکز‌های آموزش عالی کشور، دانشگاه‌هایی که از ظرفیت خیران استفاده کرده‌اند رشد بیشتری نسبت به دیگر دانشگاه‌ها دارند و دانشگاه کاشان یکی از آنهاست.

داداش‌پور افزود: دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های کشور توانسته است از ظرفیت خیران برای تقویت و رشد مناسب خود به خوبی استفاده کند.

او اظهار کرد: دانشگاه کاشان بین شهر‌های متوسط کشور از لحاظ جمعیت بزرگترین دانشگاه کشور است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: کاشان شهر بزرگان علم و هنر است، در این منطقه شخصیت‌های علمی، معرفتی و دینی بسیار بزرگی مانند باباافضل‌الدین مرقی، غیاث‌الدین جمشید کاشانی، کمال‌الملک و سهراب سپهری متولد و بزرگ شده‌اند که این نشان از ظرفیت علمی و معرفتی این منطقه دارد.

داداش پور از کاشان به عنوان مرکز تولید و تجارت نام برد و افزود: نساجی کاشان دارای گستره وسیعی است که از دیرباز زبان زد بوده است و این منطقه می‌تواند به عنوان قطب علمی کشور پیشدار و یا پیشاهنگ حرکت در حوزه فناوری باشد و تجارت و تولید را به این حوزه تاثیرگذار وصل کند.

در پایان این مراسم از ۹۳ دانشجوی نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

امروز با حضور "هاشم داداش‌پور" معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان سالن‌های غذاخوری دانشجویی و ورزشی ریحانه، مرکز آزفا و زمین ورزشی چند منظوره افتتاح و عملیات اجرایی خوابگاه متاهلین دانشگاه کاشان آغاز شد.

عملیات اجرایی ساخت طرح‌های افتتاح شده از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در مجموع برای این طرح‌ها چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

خوابگاه متاهلین دانشگاه کاشان که امروز کلنگ زنی شد در زمینی به مساحت یک هزار و صد متر مربع ایجاد می‌شود و تکمیل آن نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی، ۹هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.