معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن دیدار با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان و شنیدن سخنان دانشجویان از حل مشکل صدور ویزای تحصیلی و اقامت دانشجویان غیر ایرانی، در آینده‌ای نزدیک، خبر داد.

جمعی از دانشجویان غیر ایرانی در این نشست صمیمانه که عصر روز چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱ در محل سازمان مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در جمع خود، مشکلات اقامتی، ورود و خروج به کشور، کمبود خوابگاه برای متاهلین، مشکل سامانه سجاد و طولانی شدن روند‌های اداری در خصوص درخواست‌ها و فرایند‌های سامانه سجاد و فارغ التحصیلی و سایر مسائل دانشجویی را مطرح نمودند.

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان نیز خطاب به دانشجویان گفت: همه شما عزیزان علاوه بر این که مهمان ما هستید از نظر جغرافیایی نیز در یک منطقه اسلامی قرار گرفته ایم و اگرچه مرز‌های جغرافیایی ما را به کشور‌های مختلف تقسیم کرده، ولی مرز‌های عقیدتی ما را بهم پیوند داده است و هدف ما نیز ارایه تسهیلات رفاهی بیشتر برای شما دانشجویان عزیز است.

او می گوید: با توجه به آموزش غیر حضوری در ایام شیوع کرونا و عدم حضور دانشجویان، یک ترم تحصیلی برای دانشجویان بورسیه افزوده شد.

 داداش پور ضمن تأکید بر استفاده از بیمه سلامت ویژه دانشجویان خارجی گفت: بیمه سلامت با بیمه حوادث متفاوت است و تعرفه‌های جداگانه‌ای را برای دانشجویان، مشمول می‌شود. با توجه به تمهیدات جدید وزارت علوم، مشکل صدور ویزای تحصیلی و اقامت دانشجویان غیر ایرانی، در آینده‌ای نزدیک حل خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کارکنان مرتبط با این حوزه در دانشگاه‌ها باید ضمن فراگیری زبان بین المللی از سازگاری حداکثری با تمام دانشجویان بین الملل، برخوردار باشند. در فرهنگ ما، انسان حرمت دارد و همه دانشجویان غیر ایرانی برای ما عزیز و گرامی هستند و اصلا مهم نیست که از چه کشوری آمده باشند.

داداش پور همچنین از برگزاری جشن دانش آموختگان غیرایرانی در ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) خبر داد و اظهار امیدواری کرد که همه دانش آموختگان غیر ایرانی در این جشن بزرگ شرکت نمایند. جشنواره فرهنگ ملل نیز در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۱ در شهر قزوین برگزار خواهد شد.

معاون وزیر علوم همچنین از ایجاد فرصت‌های شغلی پاره وقت برای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و گفت: در این خصوص با وزیر کار مذاکره و مقرر شد تا در برخی از دانشگاه‌ها اقدامات مرتبط با این دانشجویان به صورت آزمایشی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.