رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در جهت توسعه ی برنامه های آموزشی بین المللی ،ظرفیت مازاد دانشگاه برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی تخصیص داده شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پذیرش دانشجویان غیر ایرانی از مهرماه 97 و از کشورهای عراق،پاکستان،هند،افغانستان و گرجستان است.

دکتر طاهره چنگیزامروز در نشست خبری پایان سال افزود : افراد متقاضی برای ادامه ی تحصیل ،پس از بررسی مدارک ارسالی ، باید از طریق سایت ثبت نام کنند .

وی ادامه داد : در حال حاضر تعداد دانشجویان غیر ایرانی انگشت شمار است و افزایش تعداد این دانشجویان از جمله اهداف مهم در سال 97 است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با راه اندازی پارک سلامت ، حضور جوانان نخبه در رشته های مختلف از جمله آی تی،مهندسی پزشکی، الکترونیک،مواد و رشته های مرتبط منجر به آغاز فعالیت آنها در قالب موسسات شتاب دهنده و یا مراکز رشد و در نهایت تولید بخش زیادی از فناوری مورد نیاز در بازار می شود .

چنگیز افزود: پارک سلامت علاوه بر تجهیزات پزشکی و پزشکی از راه دور ، در زمینه ی دارو و مواد معدنی هم فعالیت خواهد داشت.

وی از حرکت به سمت  اصلاح رویه هایی که منجر به تخریب محیط زیست می شود خبرداد: اقداماتی در جهت کنترل  و کاهش مصرف انرژی،  استفاده از انرژی های پاک و کاهش مصرف آب و بازیافت آن انجام می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: کاهش مصرف مواد تجدید ناپذیر و غیر قابل بازیافت در دستور کار قرار گرفته است .

چنگیز گفت: برنامه هایی برای فعال کردن بیشتر مراکز بهداشتی در بخش پرونده ی سلامت داریم و از تمامی فرصت ها برای افزایش جمعیت تحت پوشش سلامت استفاده می کنیم.

جمعیت تحت پوشش هم اکنون 50درصد است که در سال 97 حداقل 20درصد آن را افزایش خواهیم داد.

وی اظهار داشت : هزینه های درمانی در اصفهان کمتر از بسیاری از شهرهای بزرگ کشور است .

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.