مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: طی سال‌های گذشته ۶۸ درصد پوشش امدادی نیرو‌های هلال احمر مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

رضا فلاح در آیین افتتاحیه رزمایش طرح امداد زمستانه با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر متولی ارائه خدمات امدادونجات در شرایط اضطراری است، بیان کرد: طی سال‌های گذشته بیشترین پوشش امدادی نیرو‌های هلال احمر مربوط به حوادث جاده‌ای (۶۸ درصد) انجام شده است.

او افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته طبق برنامه ریزی و سازماندهی تمامی منابع و امکانات از جمله؛ سرمایه‌های انسانی داوطلب، متخصص و آموزش دیده در پایگاه‌های امدادونجات جاده ای، کوهستان، واکنش سریع، امدادهوایی و آنست جمعیت هلال احمر استان کرمان مستقر می‌شوند.

او با اشاره به شرایط جوی حاکم بر فصل زمستان و مخاطرات ناشی از آن همچون؛ سیل و آبگرفتگی معابر، برف و کولاک و زمین لرزه‌های احتمالی در استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر نیز برای ارائه خدمات تخصصی در فصل زمستان با آمادگی کامل در پایگاه‌های امدادونجات جاده ای، کوهستان، امداد هوایی، واکنش سریع و آنست خدمات ارائه می‌دهد.

فلاح بیان کرد: پاسخگویی سریع، موثر و کارآمد به حوادث و سوانح احتمالی در فصل زمستان، هماهنگی و همکاری با تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های همکار درون و برون سازمانی و ارتقای توان عملیاتی در پاسخگویی به سوانح طبیعی و انسان ساخت از جمله اهداف اجرای طرح امدادونجات زمستانه در جمعیت هلال احمر است.

او تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان امسال نیز با استقرار ۲۵ پست ثابت و موقت، ۲۷ مرکز پاسخگویی به حوادث در شعب و آمادگی ۵۰۰ نجاتگر آماده ارائه خدمات امدادونجات، کمک‌های اولیه و ارائه خدمات اجتماعی برای تسکین آلام آسیب دیدگان در محور‌های مواصلاتی در سراسر استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در این طرح ۳۲ دستگاه آمبولانس، ۱۸ دستگاه خودروی نجات، ۳۰ دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی، یک فروند بالگرد و ۸ دستگاه موتورسیکلت امدادی در جاده‌های پرتردد و مبادی ورودی شهر‌ها به منظور اجرای سریع عملیات‌های نجات و امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوه عملیاتی پایگاه‌های امدادونجات مستقر می‌شوند.

او به اهمیت فراگیری آموزش‌های امدادو کمک‌های اولیه اشاره کرد و گفت: آموزش یک امر مهم و ضروری و به عنوان یک مهارت زندگی برای اعضای جامعه به حساب می‌آید و اهمیت کمک‌های اولیه در تصادفات جاده‌ای در این‌جا بیشتر به چشم می‌خورد.

فلاح افزود: شهروندان کرمانی هنگام مواجه با حوادث و سوانح مراتب را با شماره تلفن ۱۱۲ به مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات استان که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت هموطنان است، اطلاع دهند تا نسبت به اعزام نزدیکترین پایگاه امداد جاده‌ای به محل حادثه اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.