طرح ترافیک زمستانی پلیس راه با حضور دستگاه های امدادی از امروز ۲۳ آذر ماه در جاده های خراسان رضوی آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پایان سال شمسی مصادف با ماه‌های شعبان و رجب است لذا سفر‌ها منسجم‌تر خواهد بود و باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.

او با اشاره به حضور ١٨٠ تیم پلیس راه در جاده‌های خراسان رضوی در طول شبانه روز افزود: با همدلی و همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان و دستگاه‌های نظامی و انتظامی ایمنی سفر و تسهیل تردد در جاده‌ها تامین می‌شود.

محسن نجات مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های امدادی و بحران مدار همیشه آماده باش هستند و باید از ظرفیت ویژه هم افزایی دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان استفاده کرد.

او افزود: اقدامات پیشگیرانه در عملیات زمستانه باید مورد تاکید باشد و با استفاده از همه ظرفیت‌های استان، خدمتگزار زائران و مجاوران بارگاه رضوی باشیم.

ارائه خدمات ویژه در هفت گردنه برفگیر

حسین میش مست رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: طرح عملیات زمستانی از امروز به مدت سه ماه آغاز شد و تیم‌های پلیس راه و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در طول زمستان در جاده‌های استان و به ویژه هفت گردنه تیوان، گوجگی، مزداوند، ابرش، خماری، البلاغ و بیدبرغمد ادامه دارد.

او افزود: نیرو‌های پلیس راه و تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی در جاده‌ها و این گردنه‌ها خدمت رسانی ویژه دارند.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: همه دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان باید در زمستان آمادگی کامل داشته باشند تا با بارش‌ها غافلگیر نشوند و انسداد جاده‌ای نداشته باشیم.

میش مست بیان کرد: تسهیل تردد، خدمت رسانی مناسب در جاده‌ها هنگام بارندگی، فراهم کردن تمهیدات لازم برای افزایش سطح ایمنی جاده در زمستان و رسیدگی سریع به تصادفات از اهداف اجرای این طرح است.

نیاز به ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی جاده‌های خراسان رضوی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ایمن سازی راه‌ها و جاده‌های استان مورد تاکید است و طرح‌های مصوب سفر استانی رییس جمهور مرتبط با بهسازی و ایمن سازی جاده‌ها در دست اجراست.

او افزود: برای ایمن سازی و بهسازی جاده‌های خراسان رضوی باید ماهانه ١٠٠ میلیارد تومان هزینه شود و در حال حاضر نیز سه هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده تا در ۲ سال آینده سطح ایمنی جاده‌ها ارتقا یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: ٥٣ دستگاه دوربین نظارتی و ١٣٧ سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای به صورت شبانه روزی در جاده‌های خراسان رضوی فعال است.

شهامت بیان کرد: در طرح زمستانی پلیس راه، ۷۲ اکیپ راهدای و ۵۳۴ خودرو برف‌روبی در جاده‌های استان مستقر می‌شوند تا ایمنی سفر‌ها و تردد‌های زمستانی را افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.