در ۲ سال گذشته که شیوع کرونا، داغ حسرت را بر دل عاشقان حسینی گذاشته، حرم مطهر رضوی به مقصدی برای جاماندگان اربعین بدل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خیل عظیمی از دلدادگان حسینی که امسال به دلیل محدودیت‌های اعمال شده کرونایی از پیاده‌روی اربعین جا مانده‌اند، با راه‌اندازی دسته‌های پیاده‌روی به سمت مشهدالرضا و حرم مطهر رضوی روانه شده اند تا با حضور در حریم حرم شمس الشموس، مرهمی بر دل حسرت زده گذارده و زخمی را که غیبت حضور در بین الحرمین بر جانشان نشانده است، بدین طریق مداوا کنند.

در اربعین حسینی، در گوشه‌گوشه حریم حرم عشق، گروه‌هایی از شیفتگان اهل بیت پیامبر (ص) بیرق عزای امام حسین (ع) را بر دوش کشیده و فوج فوج راه حرم مطهر رضوی را در پیش گرفته اند و شهر به پیاده‌راه عشق و دلدادگی تبدیل شده است.

عزاداران حسینی با حرکت به سمت حرم منور رضوی، ضمن عرض تسلیت به امام مهربانی‌ها، ارادت خود را به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) نشان داده و از فرسنگ‌ها راه، دل خود را در سفری کشف و شهودی روانه کربلا می‌کنند.

معبر حسینی در مسیر حرم رضوی

همایش جاماندگان حسینی عنوان آیینی است که در اربعین امسال در قالب پیاده روی به سمت حرم نفیس‌النفوس برپا می‌شود و معبری ویژه به طول پنج کیلومتر نیز برای این حرکت نمادین پیش‌بینی شده است.

بنا به گفته معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری مشهد، با توجه به اینکه امسال همانند سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا، امکان حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در حماسه پیاده‌روی اربعین وجود ندارد، امروز همایش جاماندگان حسینی در مشهد برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


سیدمجتبی منتظری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری مشهد گفت: از این رو مسیر میدان فردوسی تا میدان شهدا و از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی به طول پنج کیلومتر با عنوان معبر حسینی برای پیاده روی جاماندگان اربعین و زیارت امام رضا (ع) به نیابت از کربلا با مشارکت هیات‌های مذهبی آماده سازی شده است.

او افزود: این مسیر از ساعت ۸ صبح روز اربعین تا ۲۰ شامگاه برای پیاده روی زائران و جاماندگان کربلا به سمت حرم مطهر حضرت رضا (ع) تدارک دیده شده و ایستگاه‌ها و موکب‌های خدمات رسان نیز برای ارائه خدمت به زائران و عزاداران در طول مسیر استقرار یافته اند.

 معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: در این مسیر با کمک هیات‌های مذهبی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی سلامت‌محور برپا شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زائران خدمات رسانی می‌کند.

منتظری بیان کرد: همچنین با همکاری شهرداری و ۷۸۰ هیات مذهبی، امروز و در اربعین حسینی مشهد به حسینیه‌ای به وسعت شهر تبدیل شده است.

طرح ترافیکی در مسیر جاماندگان اربعین

حمیدرضا دهنوی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی نیز در خصوص اجرای تمهیدات ترافیکی در مسیر همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین گفت: این همایش از صبح امروز در مسیر میدان فردوسی به سمت حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و در این محدوده طرح محدودیت ترافیکی اجرا می‌شود.

او افزود: از این رو از ساعت ۶ صبح دوشنبه تا پایان مراسم، تردد و توقف خودرو‌های شخصی در مسیر‌های میدان فردوسی به سمت تقاطع ابوطالب، بلوار مجد، میدان توحید و میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی ممنوع است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: خودرو‌های پارک شده در این مسیر‌ها نیز توسط پلیس پاکسازی و به پارکینگ منتقل خواهند شد لذا ساکنان این محدوده از پارک خودرو‌ها در این محدوده پرهیز کنند.

دهنوی بیان کرد: فعالیت حمل و نقل عمومی در این مسیر نیز بستگی به شرایط و جمعیت حاضر در مسیر دارد.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار