مدیر شرکت مخابرات شهرستان تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱۳ مورد سرقت کابل در محدوده شهری و روستایی صورت گرفت که به تبع آن هزار خط تلفن قطع شد.

علیرضا مهرانفر مدیر شرکت مخابرات تربت‌حیدریه گفت: پارسال نیز ۵۴۸ مورد سرقت شامل ۱۲ هزار متر کابل در محدوده شهری به وقوع پیوست که به دنبال آن، ۸۰۰ خط تلفن قطع شد.

وی افزود: بیشتر سرقت‌ها تنها در محدوده شهری انجام می‌شد اما دامنه این سرقت‌ها امسال به نقاط روستایی نیز گسترش یافته است به طوری که شاهد سرقت کابل در برخی نقاط روستایی نظیر شیرآباد، مزجرد، احمدآباد شیخ و دوغشک به طول ۶۰۰ تا هزار متر نیز بوده‌ایم.

مدیر شرکت مخابرات تربت‌حیدریه ادامه داد: میزان هزینه کرد برای وصل مجدد شبکه مخابراتی در هر روستا بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است، البته تنها در روستای دوغشک برای اجرای هزار متر فیبرخاکی و نصب یک مرکز تلفن مستقل، نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

علیرضا مهرانفر بیان کرد: پوشش ارتباطات راه دور شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر، مه‌ولات، زاوه، خواف و رشتخوار زیر نظر اداره مخابرات تربت‌حیدریه است. هم اکنون ۹۸ درصد مردم این خطه با ۷۵ هزار و ۳۰۰ هزار خط ثابت از خدمات این اداره بهره‌مند هستند.

او تصریح کرد: حوزه نگهداری فیبرنوری این شهرستان نزدیک به سه هزار کیلومتر است و ۲۱ هزار و ۸۰۰ مشترک اینترنت پرسرعت نیز در این شهرستان وجود دارد.

مهرانفر به مصوبات سفر امسال استاندار خراسان رضوی نیز اشاره و اظهار کرد: سفر نماینده عالی دولت در استان هفت مصوبه در سه محور کلی توسعه ارتباطات سیار، توسعه شبکه کابل و نصب پورت‌های دیتا با تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار داشت که اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌توان ادعا کرد تقریبا تمام آنها به سرانجام رسیده‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.