دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰۸۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به انهدام تعداد قابل توجهی باند سازمان یافته قاچاق سلاح در کرمانشاه، گفت : از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰۸۶ قبضه سلاح شامل ۱۲۹۵ قبضه سلاح جنگی و ۷۹۱ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در استان کرمانشاه کشف و ضبط شده است.  

وی با بیان اینکه در این کشفیات حدود ۷۳ هزار و ۹۱ فشنگ جنگی هم کشف و ضبط شده، اعلام کرد: جمعا ۱۰۰۵ متهم در این رابطه دستگیر شده اند.  

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: بخش مهمی از این کشفیات مربوط به دو ماه گذشته و در خلال نا آرامی‌های اخیر در کشور است که قرار بود در خیابان‌ها برعلیه مردم و دستگاه‌های امنیتی کشور بکارگیری شوند.  

وی به تلاش معاندین نظام و گروه‌های تجزیه طلب برای برهم زدن نظم، آرامش و امنیت مردم طی دو ماه اخیر اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها تمام تلاش خود را برای مسلح کردن اغتشاشگران به منظور کشته سازی و بکارگیری علیه نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی کردند که البته با رصد اطلاعاتی صورت گرفته و کنترل مرز‌ها بخش قابل توجهی از سلاح‌هایی که می‌خواستند وارد کشور کنند، کشف و ضبط شده است.

وی با قدردانی از تلاش نیرو‌های حافظ امنیت در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و با مخلان و تهدیدکنندگان در این عرصه بدون هیچگونه مماشاتی برخورد خواهیم کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
دوستان عزیز مسئولین محترم ! منطقه آزاد قصر شیرین و مرز قصر شیرین ۲۴ ساعت محل ورود اسلحه قاچاق و مشروبات الکلی و ...هست چرا این گلوگاه را نمی بندید چرا نظارت نیست با رشوه روزانه سلاح و شراب به کرمانشاه و خوزستان و سراسر ایران از ناحیه قصر شیرین روانه می شود.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۲۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
از همه مسولین امر میخواهیم همه سلاحهای غیر مجاز را جمع آوری کنند واقعا امنیت روحی و روانی همه مردم را ریختن به هم .