رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : دشمنان یک خطای کوچک را به حساب ناکارآمدی نظام می‌گذارند.

پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز (۱۲ آذر) در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان و افتتاحیه طرح حقوق‌یاران بسیج در کرمانشاه، با بیان اینکه حقوقدانان باید در صف مقدم پاسخگویی به تمامی تهدید‌ها باشند، گفت : در جریان اغتشاشات اخیر بیشترین هجمه‌ها در حوزه ایجاد شبهه و تردید در بحث حقوق مردم و حقوق عامه مطرح شد، در حالیکه در هیچ نظامی به اندازه نظام اسلامی مرز بین حق و باطل خط کشی شده و دقیق نیست.

توسلی‌زاده با بیان اینکه دشمنان یک خطای کم اهمیت ما را بزرگ جلوه می‌دهند، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که خطا‌های کوچک را بسیار پررنگ جلوه دهند، در حالیکه انسان جایز الخطاست و هرجایی احتمال خطا کردن وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: دشمنان یک خطای کوچک فردی را به حساب ناکارآمدی نظام می‌گذارند، درحالیکه مگر می‌توان یک خطا و مثلا اختلاس یک نفر را به کل نظام تعمیم داد.

وی اشاره‌ای هم به سلامت بالای دستگاه قضایی داشت و گفت: به جرات می‌گویم سالم‌ترین افراد در دستگاه قضایی حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به ورود بسیج حقوقدانان به حوزه نهضت آموزش همگانی کردن حقوق و کاهش اختلافات مردمی، افزود: بسیاری از برنامه‌های بسیج حقوقدانان در حوزه کاهش اطاله دادرسی بوده که خوشبختانه آمار‌های این حوزه در استان کاهشی بوده است.

وی با اشاره به ضروت آگاهی بخشی حقوقی به جامعه، تاکید کرد: اگر افراد با حقوق خود آشنایی داشته باشند دیگر کسی که در موضوعی که ذی نفع نیست در محاکم قضایی تشکیل پرونده نخواهد داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.