معاون برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:دوره‌های آموزشی ضمن خدمت با افزایش سطح آگاهی و در راستای توانمندسازی معلمان برگزار می‌گردد.

ابراهیم حیدرپور در گردهمایی کارشناسان برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کارشناس مسئولان و کارشناسان برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی در نواحی و مناطق استان، با اشاره به گزارش آماری از روند برگزاری دوره‌های آموزشی در نواحی و مناطق اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۴ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی در سطح استان برگزار شد و امسال  نیز تا کنون بیش از یک میلیون نفر ساعت دوره برگزار شده است.

او افزود: دوره‌های آموزشی ضمن خدمت با افزایش سطح آگاهی و در راستای توانمندسازی همکاران برگزار می‌گردد، به همین جهت باید در زمینه اهداف و شرایط برگزاری به نحوی برنامه‌ریزی شود که فرایند‌های پیش‌بینی‌شده در زمان مقرر و مطابق با برنامه، به‌صورت منظم انجام شود.

حیدرپور تأکید کرد: باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا حداقل نفر - ساعت موردنیاز طبق چارچوب‌ها و مصوبات وزارت متبوع و بر اساس شاخص‌های ارزیابی ابلاغی، در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان برگزار گردد.

او با تأکید بر نقش دوره‌های بدو خدمت گفت: برگزاری دوره‌های بدو خدمت برای مدیران و معلمان دارای اهمیت بالایی است که طبق گزارش‌های دریافتی این دوره‌ها از اثربخشی بالایی برخوردارند.

حیدرپور در ادامه در مورد روش‌های نیازسنجی برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت گفت: نیازسنجی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به: نیازسنجی از فراگیران، نیازسنجی از مدیران مدارس، نیازسنجی از کارشناسان آموزش و نیازسنجی از مدیران و کارشناسان مناطق اشاره نمود.

در ادامه این گردهمایی با برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های مختلف برگزاری دوره‌های آموزشی به‌صورت علمی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.