حاجی میرزایی گفت: نباید در شرایط کرونایی ارتباط دانش آموزان با مدرسه قطع شود و باید در برخی از روزها یک ساعت این ارتباط برقرار باشد.

ارتباط دانش‌آموزان با مدرسه در شرایط کرونایی قطع نشودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات معلمان اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: اصل برای ما سلامت دانش آموزان است و همه تلاش‌ها مراقبت از سلامتی آنهاست، ولی سلامتی دانش آموزان تنها با کرونا تهدید نمی‌شود.

او اضافه کرد: سلامتی روانی، جسمی و اجتماعی دانش آموزان با دور بودن از مدرسه تهدید می‌شود و این تهدیدی خاموش در مقابل تهدید آشکار کرونا محسوب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ترجیح ما این است که تا جایی که مسئولان و متولیان بهداشتی کشور اجازه می‌دهند فعالیت‌های دانش آموزان را به صورت حضوری برگزار کنیم.

او بیان داشت: اما اگر تشخیص مسئولان بهداشتی بر مبنای آموزش غیرحضوری است همین شیوه ادامه پیدا خواهد کرد.

حاجی میرزایی افزود: ستاد ملی کرونا صلاحدید را به عهده خانواده‌ها گذاشته که می‌توانند به تشخیص خود اگر اطمینان پیدا کردند از این فرصت استفاده کنند و مدارس هم آماده هستند که خانواده‌ها ببینند تا چقدر مقید به رعایت مقررات هستند.

تدریس ٢۴ ساعت معلمان خرید خدمت تمام وقت تلقی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکی از مشکلات مطروحه معلمان خرید خدمت در تمام وقت تلقی نشدن ساعت تدریسشان گفت: امسال ابلاغ شد که تدریس ٢۴ ساعته معلمان خرید خدمت تمام وقت تلقی شود که اتفاق خوبی در حقوق دریافتی آنهاست.

او با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در بخشنامه و دستورالعمل نیرو‌های خرید خدمات افزود: دستور داده شد که با مجموعه‌هایی قرارداد بسته شود که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند و موجب تاخیر در پرداخت حقوق آن‌ها نخواهد شد.
 
مرکز تحقیقا ت معلمان اصفهان خلاق و پرکار است
 
وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مرکز تحقیقات معلمان اصفهان، این مرکز را خلاق، پرکار و فعال برشمرد و گفت: این مجموعه در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، انجام پژوهش‌های فرهنگی و آموزشی و تقویت توانمندی‌های معلمان اقدام می‌کند و کار‌های خلاقانه انجام داده است.

او یادآور شد: شیوع ویروس کرونا موجب شد که فعالیت‌های این مرکز شتاب بیشتری بگیرد و محتوای آموزشی قابل توجهی برای سراسر کشور تولید شود.

حاجی میرزایی با اشاره به تلفیق محتوا، آموزش و واقعیت‌های زندگی تاکید کرد: هر چقدر محتوای آموزشی در تعامل و پیوستگی با تجربه زیستی و زندگی واقعی دانش آموزان باشد درک آن‌ها از درس عمیق‌تر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه به اصفهان از سه آزمایشگاه مرکز تحقیقات معلمان و سرگروه‌های آموزشی استان در ارتباط با میزان و نوع تدریس مجازی در ایام کرونا، بخش آموزش و ارتقای معلمان بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های آن‌ها آشنا شدند.

حاجی میرزایی همچنین از ٢ استودیو مرکز تحقیقات که یکی از آن‌ها در ایام کرونا ساخته شد و ۶٩ هزار دقیقه تولید محتوا داشت و همچنین طرح آموزش فنی و حرفه‌ای در کرونا تعطیل بردار نیست بازدید کرد.

در این آیین همچنین تفاهم نامه همکاری مشترک آموزش و پرورش با شهرداری درخصوص آموزش حقوق شهروندی منعقد شد.

بازدید از اولین موزه آموزش و پرورش کشور در ساختمان تاریخی عطاالملک دهش مرکز تحقیقات و همچنین بزرگترین کتابخانه آموزش و پرورش با ٢۴٠ هزار عنوان کتاب و ١٩٠ هزار جلد پایان نامه، مجله و آرشیو از اسناد ملی از دیگر برنامه‌های وزیر بود.

افتتاح مدرسه خیرساز فرقدانی از دیگر برنامه‌های عصر حاجی میرزایی است و برنامه‌های دیگر وزیر از جمله دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.