مسئول آموزش خانه ریاضیات اصفهان گفت: روش جزوه نویسی در درس ریاضی باعث می شود که فرصت فکر کردن از دانش آموز گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فاطمه هانی مسئول آموزش خانه ریاضیات اصفهان اظهار کرد: در آموزش و پرورش کشور تدریس اغلب دروس از جمله ریاضی به این صورت است که معلم متکلم بوده و دانش‌آموز شنونده است، این روش به ویژه در دوره متوسطه رواج دارد و بدتر از آن روش جزوه نوشتن است، یعنی دانش‌آموز فرصت فکر کردن ندارد زیرا از نوشتن عقب می‌ماند.

وی افزود: این روش در دوره ابتدایی هم وارد شده زیرا معلم باید دانش‌آموز را برای آزمون‌های ورودی مدارس مختلف آماده کند در نتیجه باید بیشتر از حد دانش‌آموز اطلاعات وارد حافظه او کند. در صورتی که در روش‌های جدید تکیه بر تعامل دانش آموز با معلم است. بازی به ویژه در دوره ابتدایی نقش موثری در آموزش ریاضی دارد چرا که وی در حین بازی کشف می‌کند و آموزش می‌بیند.

مسئول آموزش خانه ریاضیات ادامه داد: کار گروهی یکی از روش‌های موثر برای آموزش است ولی همه این‌ها در صورتی امکان دارد که معلم به کارش اعتقاد داشته باشد و آموزش‌های درست و لازم را ببیند. متاسفانه آموزش‌های ضمن خدمت معلمان ایرادات زیادی دارد و معلم انگیزه‌ای به جز گرفتن گواهی پایان دوره ندارد درحالی که این دوره‌ها باید مبتنی بر توانمندسازی معلمان باشد.

هانی تصریح کرد: طرح کیفی توصیفی که در دوره ابتدایی چند سالی است اجرا می‌شود، ایرادات زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بی اعتقاد بودن معلم به این طرح است چرا که اغلب دانش آموزان با ورود به دوره متوسطه اول هنوز چهار عمل اصلی را بلد نیستند و به محض مواجه شدن با نمره سرخورده شده و قید ریاضی را می‌زنند.

وی تأکید کرد: باتوجه به این مسائل و مشکلات اولین و مهم‌ترین موضوعی که باید به ان اهمیت جدی داد آموزش قبل از خدمت و حین خدمت معلمان است.

 

انتهای پیام/م

آموزش صحیح درس ریاضی در خانه ریاضیات اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.